מלחמת חרבות ברזל: בצל השמועות שרצו ברשתות החברתיות הערב (שני) אין שחרור של חטופים ישראלים נוספים. בתוך כך, המשטרה מסרה כי קבצי מדיה ושמע שפורסמו ברשתות, מתארים לכאורה אירועים מזירת הלחימה, לצד דיווחים אודות מצבם של חלק מהלוחמים המשתתפים בפעילות בגזרות השונות.

מוקדם יותר, דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי אמר בתדרוך: "כוחותינו נלחמים כעת בעומק רצועת עזה מחסלים מחבלים, מהיבשה מהאוויר ומהים. השתלטנו על מעוז בעיר ג'באליה, ממנו יצאו מחבלים ב-7 באוקטובר".

"הושמדו תשתיות רבות, זו לחימה מורכבת - חלקה גם פנים מול פנים", המשיך. "חיסלנו הערב את המחבל איברהם ביאלי, יש לו חלק בטבח, במהלך חיסולו נהרגו מחבלים רבים ששהו איתו. הפגיעה בו הקריסה בניינים רבים. לסינוואר לא אכפת מתושבי עזה, הוא בנה את תשתיותיו מתחת לבתיהם של התושבים. לכן אנו קוראים שוב לתושבי עזה לנוע דרומה".

תקיפות חיל האוויר בעזה. באדיבות רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות)

"אנחנו נמשיך לפעול בעוצמה בצפון הרצועה, נמשיך לפעול כנגד כל מחבל באזור רצועת עזה", הוסיף. "במרחב הים האדום יירטנו טיל קרקע ששוגר לישראל באמצעות מערכת החץ. מטוס צה"ל יירטו גם שתי מטרות נוספות שנעו במרחב. תגברנו את האזור בספינות וכעת אנחנו בהגנה רב ממדית. יש גורמים רבים באזור הפועלים בשליחות איראן כגון הח'ותים שמנסים להפריע ללחימה בעזה. אנחנו עובדים ביחד עם האמריקאים על מנת להגן על ישראל".

לסיום אמר: "בשעות האחרונות המלאה הארץ בשמועות, היצמדו לדיווחים הרשמיים שלנו, נמשיך לעדכן את הציבור באופן מדויק".