כשלושה וחצי שבועות לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי חמאס בדרום הארץ, ראש אגף המודיעין אלוף אהרון חליוה, התייחס היום (רביעי) במהלך טקס סיום קציני מודיעין למחדל שאירע, כמו גם להמשך המלחמה שנכנסה אל שלב התמרון הקרקעי. "חלפו למעלה משלושה שבועות מאז אותה שבת שחורה, חג שמחת תורה, בשבעה באוקטובר, בה פתח חמאס במתקפת טרור רצחנית, אכזרית ונפשעת על מדינת ישראל", פתח את דבריו. 

חזבאללה ואיראן באולטימטום לארה"ב; דו"צ ברמז לתימן: "אנחנו מוכנים גם להתקיף"
ההצעה המפתה של צה"ל לתושבי עזה: זה מה שתקבלו עבור מידע על חטופים

בנוגע לכישלון המודיעיני, אמר כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".

חליוה התייחס גם לגורמים הנוספים שמאיימים על ישראל: "אנחנו מתמודדים עם אויבים גם מצפון וממזרח, מקרוב ומרחוק. אנשי אמ"ן מכל המערכים - האיסוף, המחקר, המבצעים והמטה, בשטח, במכלולים ובבסיסים, שותפים מרכזיים במערכה, בהגנה ובהתקפה".

עוד הוסיף: "זו מלחמת אין ברירה. היא לא מלחמה קיומית. קיומה של מדינת ישראל לא מונח על הכף. אולם, זוהי מלחמה על אופן הקיום שלנו כאן. על השבילים והשדות, על חיי השגרה, על גני הילדים ועל בתי הספר ועל היכולת שלנו, של ילדינו ושל נכדינו, לחיות בארצנו בביטחון, בשלום ובחירות דורות קדימה". 

לסיום, אמר: "ידעו כל אנשי אמ"ן שפועלים במסירות, לילות כימים, בכל הזירות והגבולות - הגיבוי שלי לכם הוא מלא ומוחלט. אני הגב שלכם, הישארו ממוקדים במשימה. אין לנו אמ"ן אחר ואין לנו צה"ל אחר".