לאחר העמקת הפשיטות הקרקעיות ברצועת עזה, התייחס הבוקר (רביעי) מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר, אלוף במיל' גרשון הכהן, לאסון נגמ"ש הנמר לניסיון הירי לאילת. בשיחה עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, העריך כי הלחימה תימשך זמן רב: "צריך להסתכל על המלחמה באוקראינה, ולזה אנחנו צריכים להתכונן". 

"מלחמה עם כל צירי ההתנגדות": האולטימטום שהציבו חיזבאללה ואיראן לארה"ב

"אנחנו במלחמה שלא הייתה כמוה מאז תש"ח", הבהיר הכהן בפתח דבריו. "במבצע הכי מוצלח שנתן תפנית במלחמת העצמאות נגד צבא מצרים, 'מבצע יואב', יצחק שדה איבד 80 חיילים, והמשיכו (להילחם) וזה היה ניצחון. כך צריך להסתכל על המלחמה הזאת. היא לא עוד סבב, היא לא עוד אירוע שמסתיים מחר. תסתכלו על המלחמה באוקראינה, ולזה אנחנו צריכים להתכונן. אנחנו לא רואים עדיין את הסיום - ואנחנו ננצח".

כשנשאל על התכניות להמשך הלחימה ברצועה, העריך: "יש דברים שעדיין לא נולדו, זה כמו לתכנן מה לעשות עם ביצה שלא נולדה. אנחנו בלחימה הקשה אם לא נכבוש את לב עזה ונוציא משם את כוחות ההתנגדות גם מתחת לאדמה וממחבואים, זה ייהפך לסיפור גבורה יותר גדול מעמידת לנינגרד במלחמת העולם השנייה במצור הגדול בחורף נגד הגרמנים. זה יהיה אתר תיירות שיבואו לראות את הגבורה של חמאס, וזה יהיה השראה גדולה שמסכנת את קיומנו. לכן אנחנו ננצח, כי אין לנו ברירה אלא לנצח. העם מבין את זה. המשפחות שילדיהם בחזית בחרדה גדולה והם מבינים את זה. הילדים של כולנו נמצאים שם. אנחנו יודעים מה אנחנו עושים עכשיו כי זאת פעם כ"כ חד פעמית מאז תש"ח שאין אפילו שאלה על מה נלחמים".

על אסון הנגמ"ש אמר: "באופן מקצועי, צריך לומר שנגמ"ש נמר - אין כזה בעולם לאף צבא. בסוף, במאבק בין שריון ומיגון לאלה שפוגעים בשריון ובטנקים, שזה כלי נ"ט, יש תמיד תחרות. לפעמים ידו של זה על העליונה ולפעמים של זה. כדי שנקבל פרופורציה, למה מתקפת הנגד האוקראינית שדיברו עליה כה רבות לא הזיזה כמעט כלום ולא השיגה כמעט כלום? כי הם הצטיידו, כולל בטנקים הכי חדשים, וביום אחד הם איבדו מעל 40 טנקים מול הרוסים שתקפו בכל האמצעים האפשריים".

עוד הוסיף: "זה בוודאי כלי מעולה, בוודאי אין מה לדבר בהשוואה לנגמ"ש האמריקאי הישן, זה הדבר המוביל בעולם שבאמצעותו אפשר להוביל לוחמים בשטח מוכה אש, כולל מרגמות ומטענים וצליפות. ימשיכו ויצליחו".

בהמשך התייחס למנהרות ברצועה ולטענה כי מדינת ישראל אפשרה לחמאס כ"כ הרבה שנים להצטייד ולהתכונן למלחמה הזו. "אפשרנו להם מהסיבה הכי פשוטה - לא היה לנו קונצנזוס ליציאה למלחמה, לא הייתה לנו לגיטימציה בעולם ליציאה למלחמה, תמיד הייתה לנו סיבה לא היום ולדחות למחר. פעם זה אירוויזיון, וכל פעולה הכי קטנה שלנו משבשת מיד את סדר היום בתל אביב כי הם יצרו איום אסטרטגי על מדינת ישראל ועוד ידובר על זה רבות. אבל דבר אחד ברור - תסתכלו על מה שקרה בעזה, בחיים אסור שדבר כזה יקרה ביהודה ושומרון. האמריקאים כבר מדברים לעשות את אותו סידור ביהודה ושומרון. זה שזה לא קורה ביהודה ושומרון זה הודות לזה שאנחנו שם. ואם קיום מדינת ישראל מחייב שהייה והחזקת יהודה ושומרון לנצח בתנאים שבהם אנחנו מחזיקים אותה.. לאחר שיצחק רבין סידר את החלוקה של שטחי A, B ,C, אנחנו לא שולטים על רוב הפלסטינים מאז ינואר 1996, כי 90% תחת שליטת רשות פלסטינית. אז אין כיבוש, יש שם שטחים חיוניים לביטחון מדינת ישראל, וכל מי שינסה לספר שאנחנו צריכים לעשות סידורים נוספים - נגרש אותו במקלות כי הוא מאיים על קיום מדינת ישראל. בזכות פעילות צה"ל ביהודה ושומרון אין טנדרים של חמאס בתל אביב".

על השמועות לגבי תכנון החמאס להגיע לתל אביב במהלך מתקפת הפתע, הסביר: "הם בהחלט היו יכולים להגיע אם לא היו גיבורים, כל אחד ביוזמתו הפרטית האישית. כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה שחירפו נפשם ורצו כל אחד לנקודת התנגשות עם כוחות. זה נבלם שם, עם מחיר כבד, אבל בגבורה נעלה זה נבלם".

לקראת נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר: "קודם כל, זה מדהים איך הוא שולט בסדר היום ואנחנו כולנו מחכים למוצא פיו, אבל צה"ל בחזית הצפון מוכן, יש שם מערך הגנה נכון בכוננות נכונה. לא יהיה 7.10 פעם שנייה".

לסיום נגע בניסיון של החות'ים לפגוע באילת, ואמר: "זה היה צפוי, אני תרגלתי את צה"ל בתרגילים מטכ"ליים, זה היה בתרחיש, זה חלק מהמעטפת האיראנית שבנתה מעגלים מעגלים מסביב למדינת ישראל, ומהבחינה הזאת אנחנו בטח לא מול חמאס לבד ולא מול ארגוני טרור, אנחנו במלחמה מול מעטפת ערוכה אזורית ולכן גם המלחמה לא תיגמר מחרתיים".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד, רדיו צפון 104.5FM.