מלחמת חרבות ברזל: במקביל ללחימה ברצועת עזה, עם פרוץ המלחמה התגברה בהדרגה גם המתיחות מול חיזבאללה בלבנון. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לשאת נאום ביום שישי - לראשונה מאז פרוץ המלחמה. 

חקירת מחבל מטבח כפר עזה: "ירינו על הממ"ד עד שלא שמענו קול"
כמו במינכן: כך מתכננת ישראל לאתר ולחסל את ראשי החמאס | דיווח

עד אז, ארגון חיזבאללה פרסם היום (רביעי) מסר תמיכה בחמאס, וכתב: "האצבע שלנו על ההדק, ונילחם בשם אללה עבור תושבי פלסטין האהובים הנתונים תחת כיבוש", בהמשך קראו לחמאס "להכות בהם מעל הצוואר, ועם כל אצבע. היו בטוחים שהשאהידים שלכם ושלנו יסללו את הדרך לירושלים, עד שהמסע יושלם".

עוד כתבו: "הנחישות וההקרבה שלכם הסעירה את הישות השברירית (ישראל), והראתה לעולם כמה חלשה היא רשת קורי העכביש שלה".

לקראת נאומו של נסראללה, בתחילת השבוע פרסמה התקשורת הלבנונית תיעוד חדש של מזכ"ל חיזבאללה, בו הוא נראה כשהוא צועד מול קיר, עליו ישנו פוסטר עם סמל הארגון. נסראללה עובר ליד הסמל, כאשר ניתן לראות רק את צללית פניו. לא ברור מתי הסרטון צולם ומהו המסר שהארגון מנסה להעביר כך לעולם בכלל, ולישראל בפרט, אך ניתן להעריך כי הוא קשור לאירועים האחרונים בצפון.

בשבוע שעבר מזכ"ל חיזבאללה נפגש עם עם בכיר חמאס, צאלח אלעארורי ומנכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד א-נח'אלה. ערוץ אל-מנאר, ערוץ הבית של ארגון הטרור חיזבאללה, פרסם איגרת שנכתבה בכתב ידו של נסראללה, שהופנתה לפעילי הארגון, ובה נכתב כי מעתה יכונו "השהידים" שחוסלו מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר "השהידים בדרך לירושלים".

עוד נכתב בכרוז כי "כל הרוג חדש הוא הרוג בדרך לירושלים, בהצהרות, בהלוויות ובאירועי הזיכרון. אני מבקש מאלוהים, עבור כל השהידים, שאללה יברך אותם בקבלה ורחמים, ואת משפחותיהם בעמידה איתנה וכבוד בעולם הזה ובעולם הבא".