שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב (רביעי) דברים, ביום ה-26 למלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי החמאס בדרום הארץ. "אנחנו בעיצומה של המלחמה קרבות עזים מתנהלים בשטחים בנויים בעיר עזה, לוחמי צה"ל לוחמים באומץ לב ובדבקות במשימה נחושים לבצע את המשימות", ציין בפתח דבריו. כמו כן, התייחס להתנגדות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעברת הכספים לרשות הפלסטינית. 

היום ה-26 | צה"ל בפאתי העיר עזה: "לקראת חודשים של לחימה"
מתמרנים תוך כדי תנועה: תכניות צה"ל לפעולה הקרקעית השתנו משמעותית

"משתתף בצערן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן בעיר עזה, אלו הבנים של כולנו. כל מי שאיבד חבר בשדה הקרב יודע עד כמה קשה היא התחושה הוא גם מכיר את הרצון להסתער, להילחם ולנצח. להכות את האויב למען אלו שנפלו ואלו שחיים, למען עם ישראל  ומדינת ישראל", התייחס לחיילים שנהרגו במהלך הפעילות ברצועת עזה. 

עוד הוסיף: "אנחנו מתקדמים בהתאם לתוכניות. חמאס סופג מכות קשות, למעלה מ-10,000 חימושים. אלפי יעדים ואלפי מחבלים חוסלו, המלחמה מתקדמת בהתאם ליעדים, בכל מקום החיילים מטהרים את מה שהם פוגשים - מחבלים שיוצאים מתוך פירים. מנהרות תת קרקעיות מתחת למבנים, בתי חולים ובתי ספר". 

"במדינת ישראל יש עניין ביציבות ביו"ש תמיד ובוודאי בעת הזו. מן הראוי להעביר מיידית את הכספים שישמשו את המנגנון התפעולי של הרשפ וגם את הכוחות שמסייעים במניעה של טרור ואירועים המוניים", ביקר את שר האוצר.  

לאחר זמן קצר, סמוטריץ' השיב לו: "אני מעריך את את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. עמדתו בעד העברת הכספים לרש״פ היא טעות חמורה. אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה7.10 שרצחו וטבחו בנו. הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון - היא חלק מהבעיה, לא חוזרים על טעויות וקונספציות שהתפוצצו לנו בפנים".

כמו כן, התייחס לפגיעה במערך הנ"ט של החמאס: "עזה היא בסיס של טרור ושל רשע. אחד המערכים שנפגכעו באופן קשה אצל החמאס הוא מערך הנ"ט, פגענו בחלק ניכר של המפקדים של המערך, כולל מפקד מערך הנ"ט. לא נעצור עד שנגיע לכולם, לכל המחבלים בכל הדרגים, נחושים לנצח". הוא שיבח את הרמטכ"ל הרצי הלוי: "מעריך את הרמטכ"ל שמבצע את עבודתו במסירות אין קץ, בנחישות ובאומץ לב".

יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

בנוגע להיערכות בגזרות השונות, אמר: "זירת המלחמה רחבה יותר. אנחנו בהתקפה ברצועת עזה אבל ערוכים בצפון ובגזרות נוספות. ביו"ש ומול הזירה הסורית ויעדים רחוקים יותר. איננו מעוניינים במלחמה נוספת אבל אנחנו ערוכים בגבול הצפון, כוחות צה"ל ערוכים וההגנה חזקה, חיה"א מוכן לכל משימה". 

גלנט הוסיף כי הוא מנהל קשרים רציפים עם שרי הגנה מרחבי העולם: "מקיים קשר הדוק עם מקבילים מכל העולם. אני משוחח על בסיס יומי עם ידידי אוסטין גם ממנו וגם מאחרים אני שומע את מה שאנחנו יודעים - אנחנו בחזית של העולם החופשי". 

כזכור, סמוטריץ' דרש מוקדם יותר השבוע דיון דחוף בקבינט באשר לכספים המועברים לרשות הפלסטינית, בעקבות תמיכת בכיריה, לדבריו, במעשי הטבח הנוראיים שביצע חמאס. 

במכתב ששיגר סמוטריץ׳ לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב השר כי הנחה להמתין עם העברת הכספים עד לדיון בקבינט בו תוכרע שאלת ההעברת הכספים.