מערך ביטחון המידע סיכל לאחרונה תשית של אווטרים, שפעלה ברשתות החברתיות במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. מדובר בתשתית שהפעילה עשרות פרופילים על ידי מדינות הציר במטרה לספק מידע לארגון הטרור חמאס. הדמויות מחזיקות תמונות אותנטיות, מנהלות סוג של קשר רומנטי, במגוון דרכים של שיחות באמצעות התכתבויות, הקלטות קוליות ושיחות וידיאו. 

גבר נרצח בפיגוע ירי בשומרון; עשרות מחבלים חוסלו בקרבות בתוך רצועת עזה
"ייראו כמו היטלר בבונקר": האם מנהיגי חמאס יצאו מעזה?

שיחה בין חייל צה''ל לאחד החשבונות המזויפים  (צילום: דובר צה''ל)
שיחה בין חייל צה''ל לאחד החשבונות המזויפים (צילום: דובר צה''ל)

התכתבות נוספת בין חייל צה''ל לאווטאר  (צילום: דובר צה''ל)
התכתבות נוספת בין חייל צה''ל לאווטאר (צילום: דובר צה''ל)

המערכת עובדת, כך שלכל אווטר מערכת של אווטרים שתפקידם לחזק את אמינותם ברשת - "הורים", "אחים", ו"חברים". הרשת הכילה כעשרות פרופילים ברשתות החברתיות, בדגש על האינסטגרם והיקף הנתקפים הפוטנציאליים - מאות עד אלפי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. בנוסף לסיכול המבצעי מתקיים ערוץ הפללה וחסימה של האווטרים בערוץ המדינתי.

שיחה בין חייל צה''ל לאחד החשבונות המזויפים (צילום: דובר צה''ל)
שיחה בין חייל צה''ל לאחד החשבונות המזויפים (צילום: דובר צה''ל)

״אנו מזהים מגמת ניסיונות של האויב לאסוף מודיעין על משרתי צה״ל, שעלולה להטות את הכף על המשך הלחימה. מערך ביטחון המידע פועל בשגרה והן בלחימה לאתר באופן שיטתי תשתיות שיטוי ולסכל אותן", ציין ראש מערך ביטחון המידע, אל״ם ג: "אל מול רשת הפיתוי המסוכנת, ניצבים אמצעי ניטור טכנולוגיים חכמים של המערך. בו בעת, פוטנציאל הנזק של תשתיות שיטוי דומות גבוה ועל כן נדרשת ממשרתי צה״ל עירנות מרבית בנושא״.

התכתבות בין חייל צה''ל למערכת שעובדת עבור החמאס  (צילום: דובר צה''ל)
התכתבות בין חייל צה''ל למערכת שעובדת עבור החמאס (צילום: דובר צה''ל)