היום (חמישי) הותר לפרסום כי סא"ל סלמאן חבקה (33), מג"ד 53 בעוצבת הברק (חטיבה 188) נהרג הלילה במהלך קרב בצפון הרצועה. הוא הותיר אחריו אישה ובן בגיל שנתיים. מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה עומד על 333, ומתחילת התמרון הקרקעי בעזה מספר הנופלים הוא 18. כמו כן, מאז תחילת המלחמה, הוא חלל צה״ל השלישי מהכפר הדרוזי יאנוח-ג׳ת. 

משפחתו של סמ"ר רועי דאוי נפרדת: "היה אמור להשתחרר בקרוב"
"היה בטיול הגדול שלו וחזר להתגייס": סגן במיל' יובל זילבר נפל בעזה

בתחילת המלחמה, ב-7 באוקטובר, סא"ל חבקה מביתו ביאנוח-ג'ת שבצפון השתתף בסרטון של דובר צה״ל בו סיפר על הלחימה בקיבוץ בארי: "דהרתי מהגליל לצאלים כדי לעלות על הטנק ולהגיע ליישוב מהר ככל הניתן כדי להציל כל נפש חיה", סיפר. הוא הגיע לבארי עם שני טנקים וחבר לכוח צנחנים

"אני בעצמי מגיע לתוך בארי, רואה את תא"ל ברק חירם והדבר הראשון שהוא דורש ממני זה לירות פגז לתוך הבית", נזכר אז. "השאלה הראשונה שעולה לך - האם יש שם בני ערובה? עשינו את כלל הפעולות המקדימות לפני שהחלטנו לירות פגז לתוך בית, אבל ברגע שירינו פגזים לתוך בית אפשרנו לעצמנו בעצם לעבור מבית לבית לשחרר את בני הערובה, וכך למעשה הייתה הלחימה עד הערב. בתוך הקיבוץ, בתוך הרחובות". 

אז הוא הוסיף ואמר כי "הבנתי שברגע שאנשים שמעו את הזחלים של הטנקים, פתאום היה להם רגע של ביטחון. הרגע שנצרב לי בזיכרון זה שאני נוסע בכבישים, ומבין שאני הולך להיכנס ליישוב ישראלי שיש בו בני עוולה פחדנים, שניצלו את החג ונכנסו ליישוב, הרגו, שחטו וחטפו ילדים, קשישים ותינוקות".

סא"ל חבקה תועד גם מספר ימים לפני תחילת התמרון הקרקעי בעזה, בברכה לחיזוק ואחדות עם ישראל: "אני רוצה להגיד לכולכם שגדוד 53 בתפארתו ובעוצמתו עם כל הטנקים שלו מוכן לכל אתגר. אנחנו מכינים את עצמנו כדי להכות באויב בצורה עוצמתית וקטלנית. אני שולח לכם את החיזוקים שלי, ואני מצפה מכם עם ישראל להמשיך להיות מאוחדים, להמשיך להיות חסונים, כי רק ביחד נדע לנצח, כי כוחנו באחדותנו. אין לנו ברירה אחרת, זו העת להיות ביחד, זו העת להתאחד, זו העת לתמוך אחד בשני ולהוביל למטרה אחת - ניצחון. אין לנו ברירה אחרת. ניצחון".

צאלח חבקאן, בן דודו של סא״ל סלמאן סיפר אודותיו ל״מעריב״: ״בהתחלה קיבלנו מידע על כך שסלמאן פצוע, ואחר כך, ב-6:00 בבוקר היום, הגיעו גורמים מהצבא שהודיעו שהוא נהרג״, הוא משחזר. ״סלמאן היה הגאווה שלנו, ילד בן 33, שכבר היה בתפקיד בכיר של מג״ד בשריון. הוא רק ילד שעדיין לא ראה כלום בחיים שלו. כל פעם כשהוא היה מגיע לאירועים ולחגים עם מדים, היינו מתמלאים בגאווה - הוא כל כך יחסר לנו״.

עופר שמרלינג, חברו של סלמאן מהצבא סיפר: ״הוא אחד האנשים היקרים לי בצה״ל ובעולם. הוא בן אדם גיבור, צנוע וחד מאוד. אנחנו מכירים כבר כ-8 שנים, וכשלא שירתנו ביחד נשארנו בקשר. זה אחד האנשים האהובים עליי בצה״ל ובכלל באנושות, אני עוד לא קולט שהוא נהרג. שלחתי לו הודעה כשהודיעו לי שהוא נהרג, לא רציתי להאמין שהוא לא בחיים. בתור בן אדם הוא היה מאוד צנוע על אף הגבורה הצבאית שלו, מכבד, חד. הייתה לו מנהיגות שקטה אך חדה. אהבו אותו וכיבדו אותו מאוד. הוא יחסר לי לעד״.

הח״כ לשעבר איוב קרא, ספד לו: ״האיש המיוחד - האגדה והגיבור, שנסע ביוזמתו מביתו הישר לצאלים בארוע הכי מכוער שחוותה האנושות, עלה על טנק ונסע שעה וחצי לבארי,  השתתף בקרב והפך את הקערה על פיה, חיסל מחבלים, החזיר את הבטחון ללוחמים והציל רבים מבני הערובה. על אף שתמיד דיבר על נצחון,  כנראה הוא רק יוריש לנו אותו ולא יזכה לראות אותו. מצדיע לך יחד עם כל עם ישראל אח יקר״.