לצד המלחמה שמתנהלת מול החמאס בדרום, במהלך השבועות האחרונים הגבירה ישראל באופן משמעותי את פעילות המעצרים ביהודה ושומרון, כשרוב גורמי הטרור שנעצרים הם כאלה שמשתייכים לחמאס. פרופסור עוזבי רבי, מנהל מרכז משה דיין באוניברסיטת תל אביב, התייחס בריאיון למגזין "בלומברג" לאפשרות שהזירה הזו תתחמם בהמשך אף יותר.

גבר נרצח בפיגוע ירי בשומרון; מג"ד בחטיבה 188 נפל בקרבות בצפון הרצועה
חיל האוויר חושף: כך יירט מטוס האדיר טיל שיוט מעל הים האדום | צפו בתיעוד

"ישראל מודעת היטב כיצד תוך זמן קצר הגדה המערבית יכולה להפוך לחזית נוספת במלחמה", ציין. גורם פלסטיני התייחס לסוגיית העובדים שנכנסים לעבוד בישראל. "הנזילות הפיננסית שהעובדים הללו מביאים מזיזה את הכלכלה", אמר והוסיף בנוגע לחוסר הוודאות בתחום: "כבר יש משבר פיננסי ברשות הפלסטינית, ומכאן זה יעבור למגזר הבנקאי".

כזכור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרש מוקדם יותר השבוע דיון דחוף בקבינט באשר לכספים המועברים לרשות הפלסטינית, בעקבות תמיכת בכיריה, לדבריו, במעשי הטבח הנוראיים שביצע חמאס. 

במכתב ששיגר סמוטריץ׳ לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב השר כי הנחה להמתין עם העברת הכספים עד לדיון בקבינט בו תוכרע שאלת ההעברת הכספים. אתמול, התייחס שר הביטחון יואב גלנט לדברים, והביעה עמדה המנוגדת לזו של שר האוצר: "במדינת ישראל יש עניין ביציבות ביו"ש תמיד ובוודאי בעת הזו. מן הראוי להעביר מיידית את הכספים שישמשו את המנגנון התפעולי של הרש"פ וגם את הכוחות שמסייעים במניעה של טרור ואירועים המוניים".