"אנחנו בתוך מלחמה מורכבת ואכזרית שצפויה להימשך חודשים ארוכים, אנחנו רק בהתחלה", אמר בכיר במשרד הביטחון השבוע בתדרוך לעיתונאים. "המשימה שלנו היא לאפשר אורך נשימה ורציפות תפקודית במערכה מתמשכת ורב זירתית ותמיכה במאמץ המלחמתי גם במישור האזרחי", הוא הוסיף.

"יכולה להפוך לחזית נוספת": חשש מהתלקחות ביהודה ושומרון
לאחר שלחם בגבורה מול המחבלים בעוטף: סא"ל סלמאן חבקה נפל ברצועה

"אחרי שלב האש, עברנו לתמרון, שנועד השמיד את כל התשתיות הצבאיות והאזרחיות של חמאס", הוא ציין. "חמאס ספג פגיעות קשות, אין להם הבנה מלאה של המצב והכוונות". עוד הבהיר, כי היעדים המרכזיים הם חיסול החמאס כארגון צבאי ושלטוני.

הבכיר ציין כי קיים שיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב, שבאה לידי ביטוי גם ברכבת האווירית המאסיבית ובשליחת שלוש נושאות מטוסים לאזור. עוד גילה כי מפרוץ המלחמה הגיעו לארץ כ-100 מטוסים וחמש אוניות עם אמל"ח ואמצעי לחימה והרכבת האווירית נמשכת.

הבכיר במשרד הביטחון העריך כי למעלה מ-200 אלף תושבים מיישובים בעוטף עזה ובצפון התפנו, כאשר כ-72 אלף מהם התפנו באופן עצמאי. על פי החלטת הממשלה, התשלום לכל מפונה שהתפנה עצמאית יעמוד על 200 שקל למבוגר ו-100 שקל לקטין.

על המצב המתוח בצפון אמר: "נסראללה מנסה לרתק כוחות לצפון והוא פועל בהצקות והטרדות. הוא מסתכל טוב מה קורה בעזה ומבין מה יכול לקרות בצד הלבנוני. אנחנו ערוכים לתגובה מאסיבית, אם הוא יעשה משהו מעל הרף שנקבע על ידי הדרג המדיני". להערכתו, "נסראללה מבין שאיבד את מומנטום ההפתעה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>