במקביל ללחימה ברצועת עזה, מאז פרוץ המלחמה התגברה בהדרגה גם המתיחות מול חיזבאללה בלבנון. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לשאת נאום ביום שישי - לראשונה מאז פרוץ המלחמה.

הרמטכ"ל במסר לנסראללה ולחות'ים: "מוכנים לתקוף גם בזירות אחרות"
"יכולה להפוך לחזית נוספת": חשש מהתלקחות ביהודה ושומרון

לקראת נאומו, בתחילת השבוע פרסמה התקשורת הלבנונית תיעוד חדש של מזכ״ל חיזבאללה בו הוא נראה כשהוא צועד מול קיר, עליו ישנו פוסטר עם סמל הארגון. נסראללה עובר ליד הסמל, כאשר ניתן לראות רק את צללית פניו. לא ברור מתי הסרטון צולם ומהו המסר שהארגון מנסה להעביר כך לעולם בכלל, ולישראל בפרט, אך ניתן להעריך כי הוא קשור לאירועים האחרונים בצפון.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נסראללה בסרטון של חיזבאללה (צילום: צילום מסך)
נסראללה בסרטון של חיזבאללה (צילום: צילום מסך)

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר בתגובה להצהרה על נאום נסראללה כי "סרטוני התעמולה ששוחררו לקראת נאומו המתנשא, השחצן והבוטה של נסראללה לא ירפו את ידינו. נהפוך הוא - הם רק מחזקים את הידיעה הגמורה שאין לנו על מי לסמוך, אלא על צה״ל וכוחות הביטחון״.

״זוהי קריאת חירום של כל תושבי קו העימות לראש הממשלה ולקבינט הביטחוני להרחיק את ראש הנחש נסראללה וחבר מרצחיו מגבול הצפון", הוסיף. "תושבי קו העימות לא יוכלו לחזור לביתם מבלי שגבול הצפון יהיה שטח מפורז ונסראללה לא יוכל לאיים לא על תושבינו לא על ילדינו ולא על הורינו״.

״הנאום של נסראללה לא מפחיד אותנו - הוא לא ישנה שום מציאות, לא ירגיע אותנו ולא ילחיץ״, אמר בני בן מובחר, ראש מועצת מבואות החרמון. ״המצב מתוח, אך התושבים נשארים במקומות הפינוי - עד אשר הצבא יסיים את עבודתו כנגד ארגון הטרור. במידה ויידרש, ניתן גיבוי מלא לצה״ל להילחם מתוך כל אזור יישובי הצפון ולהיכנס ללבנון - עד נהר הליטני אם צריך, ולמחוק את כל פעילי החיזבאללה שיושבים מקו הגדר שלנו עד קו הליטני. אנחנו ערוכים ומוכנים לשהייה במקלטים ובמרכזי הקליטה של המפונים - על מנת שלא נחזור למציאות שהייתה עד ה-7 באוקטובר״, הצהיר.

״עד אז, הייתה מתיחות וטפטופים, וחווינו לעיתים קרובות מאוד ניסיונות שונים של פרובוקציות מצד פעילי חיזבאללה. מניסיונות חדירהֿ, נגיעות והתקרבויות לגדר - ועד הפגנות. עכשיו הגיעה השעה שכולנו לוקחים על עצמנו לפנות את התושבים כדי שהצבא יהיה עסוק אך ורק בלחימה ולא באזרחים״, מתאר את המצב. ״אנחנו, הצבא והאזרחים במצב של מוכנות על מלא - לא מעניין אותנו כמה זמן זה יקח, כמה זמן נצטרך לשבת במקלטים, כמה זמן נסתובב כאן עם קסדות ואפודים. נחכה כמה זמן שצריך עד שהצבא ינקה את החיזבאללה וירחיק אותם עד למעבר לליטני. זוגות צעירים לא יחזרו לגור בגליל ולבנות את ביתם במצב של היום אם לא ישוב הביטחון״, ראש המועצה הוסיף. 

״בנוסף, אני רוצה לחזק את משפחות החטופים, להתפלל שהם יחזרו אלינו כמה שיותר מהר, ולשלוח תנחומים למשפחות השכולות. הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא לתת לצבא שלנו לעשות את כל מה שנדרש על מנת להחזיר לנו בגבול הצפון את השקט והביטחון״.