על רקע החשש בישראל מהכנסת דלק לרצועת עזה, צה"ל חשף היום (שישי) הקלטת שיחה עם גורם במערכת הבריאות בעזה, שהצהיר בקולו כי ארגון הטרור חמאס מחזיק במצבורי דלק בבית החולים שיפה.

הגורם ציין כי במצבורי הדלק של חמאס מתחת לבית החולים, קיימים מעל לחצי מיליון ליטר דלק. השיחה מאשר כי ארגון הטרור שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה, ובוחר לנתבם לצרכי הטרור שלו, וכי גם במידה ויוכנס דלק לרצועה, חמאס ישתלט על מצבורים אלו.

מעל חצי מיליון ליטר סולר, איזור רפיח (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מעל חצי מיליון ליטר סולר, איזור רפיח (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בהקלטת השיחה ניתן לשמוע, כי הגורם במערכת הבריאות מודה כי מי שמחזיק בסולר בכל רצועת עזה הוא ארגון חמאס. "שנינו יודעים מה יש מתחת לבית החולי, ידי בוא לא נדבר על שיפה, שאלוהים יקלל את שיפה, נראה לך שהיום יש להם פחות מחצי מיליון ליטר מתחת לאדמה? שנינו יודעים שיש אפילו יותר. ידידי יש להם מיליון ליטר מתחת לאדמה", אמר הגורם.

בתוך כך, על פי דיווח ברשת NBC האמריקאית, גורמים אמריקאים וישראלים העריכו לאחרונה כי חמאס מחזיק בידיו מאגר של למעלה מ-750 אלף ליטר של דלק, אותו הוא שומר לשימוש עבור הרקטות שיורה לישראל ולהפעלת הגנרטורים ברשת המנהרות התת-קרקעיות שלו. הדיווחים מגיעים בזמן שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קורא להפוגה הומניטרית בעזה, כשבאו"ם מתריעים שסוכנויות סיוע, מפעלי מים ומאפיות על סף סגירה בגלל מחסור חמור בדלק. ישראל, שמאפשרת כניסה מוגבלת של משאיות עם מזון ותרופות, עדיין אוסרת על אספקת דלק שעלול לשמש את חמאס למטרות צבאיות.

חמאס לעומת זאת דורש שוב ושוב להזרים דלק נוסף לרצועה, הן במשא ומתן על יציאת זרים והן בדיונים על שחרור בני ערובה שחטף. יועץ הביטחון הלאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר שחמאס מונע מאזרחים אמריקאים לצאת מעזה תוך הצבת דרישות, שעל פי גורמים אמריקאים כוללות גם אספקת דלק.