מלחמת "חרבות ברזל": לאחר שבועות של שתיקה, ובצל ההסלמה בגבול הצפון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (שישי) והתייחס לראשונה ללחימה ברצועת עזה ולחשש מהתרחבות המערכה: "החזית הלבנונית וההסלמה לכל הכיוונים תלויה בשני דברים - מהלך האירועים בעזה והתפתחותם, והשני - הפעילויות של ישראל בלבנון. האפשרות שהחזית הלבנונית תתרחב היא אפשרות אמיתית".

תיעוד מבטן המסוק: יחידה 669 מחלצת פצועים מעומק רצועת עזה | צפו
גורם בעזה חושף בשיחה עם צה"ל: זו כמות הדלק של חמאס מתחת לביה"ח שיפא 
באמצעות מודיעין מדויק: חוסל בכיר חמאס שניהל את המערכה מול צה"ל ברצועה

לדבריו, "המלחמה התרחבה ליותר מחזית אחת - אנחנו מצדיעים לצבאות עיראק ותימן שנכנסו ללב המערכה המבורכת הזאת. אין קרב לגיטימי וצודק יותר מבחינה הומניטרית מוסרית ודתית כמו קרב נגד הציונים". לדבריו, "המתקפה ב-7.10 הייתה בתכנון מלא של הפלסטינים וכך גם הביצוע שלה, לפנינו שתי מטרות - הפסקת הלחימה מסיבות הומניטריות והשגת ניצחון של עזה והחמאס, האפשרות שהחזית הלבנונית תתרחב היא אפשרות אמיתית". 

עוד אמר: "ההתנגדות האסלאמית בלבנון (חיזבאללה) מנהלת קרב מול ישראל כבר מה-8.10. הסיבה הראשונה שבגללה פרצה המערכה היא מצבם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, "שיושבים שנים רבות בכלא". הסיבה השנייה היא המצב בהר הבית, הסיבה השלישית - "המצור על עזה", והסיבה הרביעית - "האיומים על הגדה המערבית של הממשלה הקיצונית בישראל, ההרג היומי והריסת הבתים".

"מילים והצהרות אינן יכולות לבטא את גדולתם, האיתנות והסבלנות של תושבי עזה, וכך גם תושבי הגדה המערבית. כולנו ראינו בטלוויזיה איך בתיהם של הנשים והילדים בעזה נהרסים. מה שמתרחש בעזה מדגיש את הברבריות של ישראל", הדגיש.

נאום נסראללה משודר בביירות (צילום:  REUTERS/Mohamed Azakir)
נאום נסראללה משודר בביירות (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף: "המתקפה גרמה לרעידת אדמה ביטחונית, צבאית, מדינית ומוסרית בישראל. ארצות הברית מיהרה להשתלט על ישראל כדי להחזיר אותה על רגליה, ולספק לה הגנה. המתקפה חשפה את החולשה הישראלית, כי היא באמת יותר חלשה מקורי עכביש. המערכה תשפיע ישירות על הווה והעתיד של ישראל". לדבריו, "ההחלטה לצאת למערכה הייתה נכונה, אמיצה וראויה, היא ביססה שלב היסטורי חדש בסכסוך עם האויב וגורל העם הפלסטיני ועמי האזור. ישראל ביקשה נשק חדש מארה"ב, האם זו מדינה חזקה שיש לה יכולת לעמוד על הרגליים?".

"האויב הישראלי חוזר על הטעות שעשה במלחמה ב-2006 כשהציב יעדים גבוהים מדי ונאלץ לוותר עליהם. אחת הטעויות הכי חשובות שהישראלים ביצעו, ועושים עדיין, היא אותם הצבת יעדים גבוהים. כל צבא שיש לו כמה מטוסים וטילים יכול לעשות מה שהצבא הישראלי עושה בעזה, אבל הוא לא השיג שום הישג. מראות הטבח המגיעים מרצועת עזה מוכיח שבסוף הקרב יהיה ניצחון עזתי ותבוסת האויב, ראינו ממקור ראשון את גבורת ההתנגדות הפלסטינית. האויב הישראלי חשש לצאת לצאת למבצע גדול בעזה כי הוא מפחד מכישלון וחסר אונים".

נסראללה שב לתקוף את ארה"ב על תמיכתה בישראל: "האמריקאים הם אלו שמנהלים את המלחמה בעזה והם חייבים לשלם את המחיר על התוקפנות שלהם. ארה"ב היא זו שמונעת גינוי נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם וארצות הברית היא זו שמונעת הפסקת אש במלחמה בעזה. מה שקורה בעזה הוא קרב מכריע והיסטוריה, הוא קרב של האנושות מול הפראות והברבריות המיוצגים על ידי ארה"ב בריטניה וישראל. הספינות האמריקאיות לא מפחידות אותנו, הכנו מה שנדרש בעבור אותן נושאות מטוסים".

"החזית בלבנון הצליחה למשוך שליש מהצבא הישראלי לגבול לבנון, וחלק גדול מכוחות העילית שלה. פעולות ההתנגדות האלו אילצו את האויב להשאיר את כוחותיו בגבול, ואף אילץ את ישראל להוסיף חיילים בצפון". כך גם התייחס לחזית הדרומית כשאמר כי "הטילים מתימן יגיעו לבסיסים הצבאיים באילת".

החשש למערכה אזורית

נאומו של נסראללה מתקיים על רגע החשש לעימות כולל באזור. העיתון הלבנוני אל-ג'ומוהריה דיווח הבוקר, כי מזכ"ל הארגון ביקר לפני כשבועיים בבירת סוריה דמשק ושם נפגש עם הנשיא אסד. על פי הדיווח, הפגישה נערכה במסגרת התיאום בין הגורמים השונים במחנה התומך באיראן, ובחינת כל האפשרויות להתמודדות עם המלחמה בעזה.

בתחילת השבוע פרסמה התקשורת הלבנונית תיעוד חדש של מזכ"ל חיזבאללה, בו הוא נראה כשהוא צועד מול קיר, עליו ישנו פוסטר עם סמל הארגון. נסראללה תועד כשהוא צועד ליד סמל ארגון הטרור, כאשר ניתן לראות רק את צללית פניו. קודם לכן, מזכ"ל חיזבאללה נפגש עם עם בכיר חמאס, צאלח אל-עארורי ומנכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד א-נח'אלה. ערוץ אל-מנאר, ערוץ הבית של ארגון הטרור חיזבאללה, פרסם גם איגרת שנכתבה בכתב ידו של נסראללה, שהופנתה לפעילי הארגון, ובה נכתב כי מעתה יכונו "השהידים" שחוסלו מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר "השהידים בדרך לירושלים".

נסראללה נפגש במפגש עם בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי (צילום: רשתות ערביות,שימוש לפי סעיף 27א')
נסראללה נפגש במפגש עם בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי (צילום: רשתות ערביות,שימוש לפי סעיף 27א')

נסראללה בסרטון של חיזבאללה (צילום: צילום מסך)
נסראללה בסרטון של חיזבאללה (צילום: צילום מסך)

עוד נכתב בכרוז כי "כל הרוג חדש הוא הרוג בדרך לירושלים, בהצהרות, בהלוויות ובאירועי הזיכרון. אני מבקש מאלוהים, עבור כל השהידים, שאללה יברך אותם בקבלה ורחמים, ואת משפחותיהם בעמידה איתנה וכבוד בעולם הזה ובעולם הבא".