מלבד הפרשנויות הרבות על המתרחש בזירה הצפונית ונאום האיומים של נסראללה, נרשמה עליית מדרגה בפעולות שמבצע חיזבאללה בימים האחרונים. הביטוי לכך הוא אינו בהרחבת טווחי הירי, אלא במשקל ראש הקרב.

בירי לעבר דבורנית היום, נורתה רקטה עתירות משקל, כאשר לא ידוע עדיין האם מדובר ברקטה מסוג בורקאן, אך הרקטה נשאה חומר נפץ מרסק במשקל של מאות ק"ג (200-500 ק"ג, תלוי בסוג) והייתה בעלת טווח תעופה של כ-6 ק"מ וקצת יותר. לזו מתווספים רחפני הנפץ, מה שמוכיח כי חיזבאללה עלה מדרגה בלחימה בימים האחרונים.

בסוגיית ההרוגים, חיזבאללה, אולי כהצדקה להרג פסלטינים, ממשיך להוציא להורג מהר. בצה"ל מעריכים כי מתחילת הסבב, נהרגו כ-70 מחבלים, אבל זה כולל גם את הפלסטינים שאותם חיזבאללה לא סופר ברשימותיו, ומכאן הפערים.

כזכור, הקרב בצפון התגבר היום, ובו תקפו כוחות צה"ל שתי חוליות מחבלים שתכננו לשגר נ"ט. שוגרו, כאמור, רקטות למרחב דבורנית ויקינטון. כמו כן, מטוסי קרב של צה״ל תקפו מוקדם יותר היום מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים. בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מחסני רקטות, ומתחמים המשמשים את הארגון.