היום ה-30 למלחמה: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, פרסם היום (ראשון) הצהרה מיוחדת לתקשורת הזרה באנגלית, בה הציג עדויות המוכיחות כי צה"ל פועל לפינוי אוכלוסייה אזרחית והימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים ברצועה הכוללות תיעוד של כרוזים, הודעות מוקלטות, שיחות עם תושבי הרצועה ועדות למניעת הנעת אוכלוסייה על ידי חמאס תוך חסימת צירים.

צה"ל חושף: כך חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי לצרכי טרור | תיעוד

כמו כן, הציג ראיות לניצול השיטתי של חמאס בבתי חולים ברצועת עזה לצורך תשתיות טרור. כך לדוגמה הציג סרטון המראה איתור תשתית תת-קרקעית בבית החולים שיח' חאמד המתחברת לתשתית תת-קרקעית של חמאס. בנוסף לכך, הציג גרפיקות המעידות על בניית תשתית טרור חמאס בבית החולים האינדונזי משנת 2010 ועד 2023, והקלטה בה מקורב לארגון מתאר את קיומו של מאגר דלק בבית החולים המנותב לשימוש חמאס. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"יש בבית החולים מאגר דלק, חמאס מנסה להוציא את הדלק לעצמו" (צילום :דובר צה"ל)

לדבריו של דובר צה"ל: "מאז הטבח הזוועתי של חמאס של השביעי לעשירי, ישראל במלחמה שלא התחלנו ולא רצינו. חמאס טבחו ביותר מ-1,400 ישראלים; תינוקות, נשים, גברים, נערות, נערים, ילדים, קשישים, נכים וטבח בכולם. אנחנו לא נשכח את זה. חמאס גם מחזיק ביותר מ-240 שני ערובה; גברים, נשים, ילדים, תינוקות, קשישים ונכים".

דובר צה"ל על תשתית הטרור מתחת לבתי החולים בעזה (צילום :דובר צה"ל)

"החמאס מבצע פשעי מלחמה כנגד ישראלים אבל נגד אוכלוסיית עזה עצמה. חמאס משתמש בציניות באזרחים כמגנים אנושיים. הם הורגים את האנשים שלהם. זה לא רק טקטיקה של טרור, מגנים אנושיים הם עמוד תווך מרכזי בפעולות של החמאס", אמר דובר צה"ל.