מלחמת חרבות ברזל: התקשורת הפלסטינית מדווחת היום (שני) כי הצעירה עהד תמימי נעצרה על ידי צה"ל. זאת לאחר שבשבוע שעבר פרסמה דברי הסתה חריפים נגד ציבור המתנחלים ביהודה ושומרון בחשבון האינסטגרם שלה.

חרבות ברזל - היום ה-31: עהד תמימי נעצרה; דו"צ: פיצלנו את הרצועה
צעירה מחיפה נעצרה בחשד לתמיכה בחמאס: "היום אני עושה פיגוע"

כזכור, תמימי כתבה: "המסר שלנו לעדרי המתנחלים - מחכים לכם בכל ערי הגדה, מחברון ועד ג'נין. אנחנו נשחט אתכם ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה. נשתה את דמכם ונאכל את הגולגולות שלכם, יאללה קדימה, אנחנו מחכים לכם".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב למעצר וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כל הכבוד לצה"ל ושאר כוחות הביטחון שעצרו הלילה את המחבלת ו"פעילת זכויות האדם" עהד תמימי מנבי סאלח שהורשעה בעבר בתקיפת חיילי צה"ל ומאז פרוץ המלחמה מביעה הזדהות ותמיכה בחיות האדם הנאצים ברשתות החברתיות. אפס סובלנות עם מחבלים ועם תומכי טרור. רק ככה".

מעצר עהד תמימי ברמאללה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מעצר עהד תמימי ברמאללה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

תמימי בת ה-21 התפרסמה בעקבות הפצת סרטונים וצילומים שבהם תקפה חיילי צה"ל במספר אירועים בכפר מגוריה, נבי סאלח.

במרץ 2018 הורשעה תמימי בארבעה סעיפי אישום של תקיפת קצין וחייל צה"ל, הסתה והפרעה לכוחות צה"ל, ונידונה לשמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי. היא שוחררה ב-29 ביולי 2018 לאחר ריצוי מלוא תקופת מאסרה.

בשל מעשיה נגד חיילי צה"ל נחשבת תמימי בקרב חלק גדול מהפלסטינים לגיבורה לאומית ולאחד מסמלי המאבק הפלסטיני במדיניות ישראל בשטחים. החל ממאי 2018 היא חברת כבוד במועצה הלאומית הפלסטינית.