מתה מפצעיה לוחמת מג"ב סמלת שני רוס אלישבע רוז איידה לובין בת ה-20, שנפצעה אנוש בפיגוע שאירע הבוקר (שני) סמוך לתחנת משטרת 'שלם' בעיר העתיקה בירושלים. לובין נדקרה על ידי המחבל, ובנוסף על פי תחקיר האירוע גם נורתה מטווח קצר על ידי חבריה למג"ב בעת ניסיונם לנטרל את המחבל. היא פונתה לבית החולים כשעל גופה סימני קליע או רסיס ירי ודקירה גם יחד, ושם כאמור נקבע מותה.

חרבות ברזל - היום ה-31: עהד תמימי נעצרה; 450 מטרות הותקפו ביממה
מסר לאיראן? היוזמה האמריקאית על רקע המשך המלחמה

לובין ושני לוחמים נוספים שהו בפעילות מבצעית לאבטחת תחנת 'שלם' בעיר. במהלך הפעילות הגיח המחבל, בן 16 מעיסאוויה, דקר את הלוחמת ופצע אותה אנושות. לוחם נוסף שנדקר נפצע באורח קל. לוחם שלישי שהיה עימם ירה לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו. שני הלוחמים פונו לבית החולים 'הדסה עין כרם'. לאחר מאמצים רבים להצלת חייה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה של הלוחמת. בהמשך נתפסה הסכין בזירה שעל פי החשד שימשה לביצוע הפיגוע.

לובין, תושבת הקיבוץ סעד בעוטף עזה, הייתה לוחמת בודדה אשר עלתה בגפה לארץ באוגוסט 2021 מארצות הברית על מנת להתגייס לשירות קרבי במשמר הגבול. היא התגייסה לשירות חובה בחיל במרץ 2022 ועם סיום טירונות הכשרת לוחמות שובצה בגדוד העתיקה במג״ב ירושלים.

חבריה לפלוגה במשמר הגבול מספרים על לוחמת אמיצה, מקצועית, ערכית, חברותית, חייכנית וטובת לב החפצה לעזור לכל אדם, והייתה הראשונה להירתם לכל משימה למען הגנת המדינה.

הסכין שעל פי החשד שימשה את המחבל  (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין שעל פי החשד שימשה את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

המפכ''ל יעקב שבתאי בזירת הפיגוע  (צילום: דוברות המשטרה)
המפכ''ל יעקב שבתאי בזירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

פרמדיק מד"א נדב טייב, שנכח בזירת הפיגוע, מסר: "כשהגענו למקום ראינו צעירה בשנות ה-20 מחוסרת הכרה וגבר כבן 20 מתהלך. מיד התחלנו בטיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים הר הצופים הסמוך כשמצבה של הצעירה אנוש והצעיר קל".