מלחמת חרבות ברזל: ברקע המתיחות הגוברת בצפון והנאום של נסראללה בסוף השבוע, מזהיר הבוקר (שני) אל"מ קובי מרום, מומחה לביטחון לאומי, מפני שאננות מול חיזבאללה. "יש פה ארגון מתוחכם שעלול להפתיע את צה"ל", אמר בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

חרבות ברזל - היום ה-31: עהד תמימי נעצרה; 450 מטרות הותקפו ביממה
התרחיש שיוביל את צה"ל להחליט כי זירת המלחמה המרכזית היא לבנון

"יש לחיזבאללה הרבה מאוד כוחות על הגבול, לכן אני לא מציע להתרשם מהמתינות של הנאום אל מול מה שיקרה בשטח", הוסיף. "אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים, בטח אחרי שבעה באוקטובר. כמובן יכולה להיות מיס קלקולציה של כמות נפגעים באחד מהצדדים שתגרום להסלמה". 

"אני מציע גם שלא נהיה נאיבים. קרה משהו. כולנו התפכחנו מאיזושהי תפיסה, גם בצפון. לכן כשאומרים 'צריך לחזור לתנאי הפסקת האש ב-2006' זה נשמע נחמד, המשמעות היא שצה"ל יצטרך לפגוע בכל מערך רדואן על הגבול הצפוני אחרי שהוא יגמור את הלחימה המרכזית בעזה, זה לא יקרה במקביל. ברור לחלוטין שהמצב שכוח הקומנדו של חיזבאללה נמצא עשרות מטרים מבתי מטולה וזרעית הוא בלתי נסבל בכל קנה מידה, וכמובן שלא נאפשר את זה לאחר מכן".

בהמשך השיחה התייחס מרום ללחימה ברצועה, ואמר: "האתגר של צה"ל כרגע בלחימה בתוך עזה הוא אתגר שלא ידענו אותו מעולם, הוא גם לא דומה לשום אתגר שהאמריקאים התמודדו איתו, בשום זירה. "זו עיר מבוצרת ברמה שלא הייתה קיימת, ויש פה מגוון אלמנטים של לוחמת גרילה שהחמאס מפעיל. זה ייקח חודשים ארוכים. וצריך לומר לעצמנו ביושר - אחרי יותר משבוע, החמאס עוד נלחם, הוא נחוש, מערכת השליטה שלו פעילה. יש פה מערכת שנלחמת והיא נחושה, היא עוד לא נשברה ואני לא בטוח מתי".

לדבריו: "כשמתסכלים על מטרות הלחימה שבעיניי הן מאוד יומרניות, אל מול שעון המלחמה הבינלאומי, בעיקר האמריקאי, אל מול החורף שבדרך - אני שם כאן סימן שאלה שאין לצה"ל את כל הזמן שבעולם, ושימו לב שאנחנו עוד לא התחלנו לטפל בשתי חטיבות חמאס בדרום הרצועה, במרחב רפיח וחאן יונס. כשאני משקלל את כל האלמנטים האלה, אני בספק אם צה"ל יוכל לעמוד במטרות המאוד יומרניות שהדרג המדיני שם לו". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm