מלחמת חרבות ברזל: בצל ההסלמה בצפון, ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, סיפר על האווירה בעיר מאז פרוץ המלחמה. בשיחה עם בן כספית ויזהר שי ב-103FM סיפר כי "קו העימות משותק, לא רק נהריה".

צה"ל צופה הסלמה קשה מול חיזבאללה? הרמטכ"ל הלוי: "מוכנים בכל רגע לעבור מהגנה למתקפה"
היום ה-31: לוחמת מג"ב נפצעה אנוש בפיגוע בירושלים; 450 מטרות הותקפו ביממה

"אנשים בחששות. בקו עצמו יש קרבות שלא תמיד שומעים עליהם. אנחנו מאוימים גם מהים, ואנחנו משותקים, אנחנו לא יכולים ללמוד, רק בממ"דים", אמר והוסיף: "יש 30 אחוז פערי מיגון בעיר. ההורים חוששים לצאת, אין להם מי שישמור על הילדים. זו בעיה שכנראה אנחנו צריכים לשלם עליה עכשיו את המחיר, כדי שבעתיד יהיה יותר טוב".

עם פרוץ המלחמה, הוקם בנהריה משמר עירוני אזרחי הכולל כ-120 מתנדבים תושבי העיר: "אנשים רוצים אבטחה, הם רוצים חיילים ושומרים. האמון אבד לתושבים. המדינה רוצה שאנחנו נחיה כאן. אם הגליל יהיה חלש, המדינה תהיה חלשה".

על סוגיית מיגון בתי התושבים אמר: "יש פערי מיגון משמעותיים בכל הצפון, זה ידוע, היו תוכניות עם הרבה מיליארדים וכל פעם התוכנית באה לצאת לדרך ועצרו אותה. תמיד מחלקים את הכסף למשהו לא דחוף. אתה מרגיש את הפער הזה. בנהריה, 30 אחוז עזבו את העיר, אין להם מרחבים מוגנים או מקלט קרוב, אז הם פשוט עזבו.

"אני חושב שהמדינה תסיים את המלחמה בעזה ותצטרך לעבור לצפון. הצפון לא יחיה עם חיזבאללה על הגדר, אין מצב. איך רוצים שאנשים יחיו כש־20 מטר מהם יכול להיות מחבל של חיזבאללה? אי אפשר לחיות ככה. הבתים הישנים מאוד הם ללא ממ"ד, ויש מקלטים ציבוריים אבל הרבה פעמים הם מרוחקים מאוד". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM