בחדשות 12 ו-13 דווח היום (שני) אודות פרטים חדשים על שחרורה של החיילת החטופה טור' אור מגידיש שאירע לפני שבוע, במבצע משותף של צה"ל ושב"כ.

לחימה בתוך מנהרות, לצד חטופים: הקושי שבחיסול צמרת החמאס ברצועה

על פי הדיווח, מגידיש הוחזקה לבדה במחנה הפליטים "שאטי" לא הרחק מבית החולים שיפא בדירת מגורים. בדירה היו מספר חוטפים, כוחות מסתערבים מיוחדים של שב"כ פשטו על הדירה והרגו את המחבלים. הכניסה הקרקעית הקלה על הסוואת הכוח בחילוצה שכן בחמאס הופתעו מהגעת הכוחות המיוחדים של שב"כ. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, החיילת חולצה בפעולה קרקעית נועזת, בשיתוף פעולה בין צה"ל לשב"כ, שרבים מפרטיו עדיין חסויים. היא אותרה על ידי הכוחות כשמצבה טוב והגיעה בשמחה גדולה מאוד לביתה. עשרות גורמים בשב"כ היו מעורבים בפעולה הנועזת וכשהסתיימה הפעולה, לפי המודיעין המדויק של השב"כ, היו גם דמעות של אושר בקרב השותפים. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי הפעולה תפעיל לחץ על חמאס ותסייע בשחרור אחרים. אולם, מדיווחים עולה כי חמאס כרגע מזיז את החטופים ממקום למקום על מנת לגונן עליהם מפני כוחות צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפעולת החילוץ, ואמר: "כוחותינו שחררו משבי חמאס את טוראי אורי מגידיש. אורי נחטפה בבוקר השחור של ה-7 באוקטובר. ברוך שובך הביתה אורי. אני מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים. עם ישראל כולו מצדיע לשב"כ ומצדיע לצה"ל".