גם הבוקר (שלישי), כמדי יום, שוחחו באולפן 103FM ענת דוידוב, אודי סגל והכתב והפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, סקרו יחדיו את כל העדכונים מהלחימה הקשה מול חמאס בעזה, וכן סיכמו את החודש הראשון ללחימה.

"ישראל לעולם לא תהיה מה שהייתה", תיארה ענת. "למרות המורל הגבוה, משהו בביחד מתחיל להיסדק. עשרות אלפי ישראלים הם פליטים בארצם". בתגובה, הוסיף אודי: "עדיין יש לנו יותר סימני שאלה מסימני קריאה, חודש אחרי אנחנו עדיין שואלים את עצמנו מי אנחנו". 

לב רם ציין: "חודש למתקפת הטרור, נכון וצריך גם להגיד צה"ל התעשת, פועל בצורה טובה וממשיך להתקדם נכון לעכשיו על פי התוכניות. בהסתכלות רחבה על המפה, ניתן להתרשם עד לעכשיו מהאופן שבו פועלות אוגדות צה"ל בשטח, בשילוב זרועות יוצא דופן עם חיל האוויר שהושמץ לא מעט בתקופה האחרונה, והוא למעשה חלק בלתי נפרד מהתמרון". 

עוד אמר: "בהסתכלות על המפה הכל כך מוכרת של רצועת עזה, החטיבות הלוחמות בסדיר ובמילואים פעלו כבר עם נעלי הצבא האדומות והשחורות וזחלי המשוריינים על הקרקע במקומות מהם יצאו מחבלים ואספסוף לטבח בקיבוצי ומושבי העוטף ובערים הסובבות לו".

"הלחימה הקשה יותר עוד לפנינו"

לדבריו, "עכשיו זו כבר הלחימה בתוך העיר עזה שעדיין לא באמת התחילה. הכוחות ביתרו את הרצועה. בית החולים שיפא מסומן בישראל כסמל המערכה על העיר עזה. המלחמה אולי מתנהלת על פי התוכניות והצבא מתקדם, אבל צריך להיזהר מההפרזה בהישגים שהושגו עד עכשיו, כי מה שייקבע באמת זו היכולת לעמוד במטרות הגדולות של הכרעת חמאס והחזרת החטופים הביתה".

"צה"ל מתקדם, אבל לחמאס מטרות משלו - להחזיק מעמד זמן ארוך ככל האפשר ולנסות ולהגיע להישגים בשטח. נקודת התורפה עבור צה"ל זה המנהרות וירי הנ"ט. 24 השעות האחרונות היו שקטות יחסית. הכוחות חשפו רקטות, מחסנים, חמ"לים, אבל הלחימה הקשה יותר עוד לפנינו", הוסיף. 

בהמשך, הסביר לב רם את התכנון לפתור את סוגיית בית החולים שיפא: "פרסמנו אתמול באתר 'מעריב' שיש שיח מתקדם לרעיונות כיצד לפתור את הבעיה של שיפא, של הפצועים, המאושפזים שם וכדומה. אחד הרעיונות שמדברים עליו זה הצבת אונייה שבה יהיה בית חולים. מי שיהיה הפרוייקטור המצרי זה המצרים, המימון בינלאומי והאישור ישראלי. מדברים על זה ברצינות".