התמרון הקרקעי ברצועת עזה נמשך: מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, אמר היום (שלישי) כי "לראשונה בעשרות השנים האחרונות צה"ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, בלב ליבת הטרור". לדבריו, "זו מלחמה מורכבת וקשה, ולצערי יש לה גם מחירים. מדי יום ומדי שעה, הכוחות הורגים מחבלים, חושפים מנהרות, משמידים אמצעי לחימה, וממשיכים וחותרים קדימה אל ריכוזי האויב. אנו ממשיכים בכל הכוח, במטרה לנצח את ארגון החמאס המתועב. את רוח הקרב שלנו אנחנו שואפים ומקבלים מעוצמתו של עם ישראל, לא ננוח, לא נעצור לא נשקוט עד שנעמוד במשימתנו, עד לניצחון".

האלוף פינקלמן התייחס גם לטבח בעוטף, שאירע לפני חודש בדיוק: "לפני חודש ימים בהתקפה רצחנית ומזעזעת, תקף החמאס ופגע בנו פגיעה קשה. באותו יום נורא, לא עמדנו במשימתנו. האירועים הקשים הללו צרובים בנו, צרובים בי עד מאוד, ועוד נידרש לעומקם". עוד אמר: "מאז - מלחמה, המטרות ברורות, פירוק ארגון הטרר חמאס ויציאת התנאים להשבת החטופים הביתה. זהו חודש ימים שפיקוד הדרום נלחם ללא הפסקה ברצועת עזה, מאוויר, מהים ובתמרון משמעותי ביבשה. הפעילות שלנו פוגעת בליבת יכולות החמאס, חיסלנו עשרות מחבלים, מפקדים, חשפנו מנהרות רבות ואנחנו פוגעים קשות באויב. אנחנו פועלים בשילוב זרועות מצוין עם כלל גופי צה"ל - מודיעין, אוויר, ים ועם שירות הביטחון הכללי".

"לנגד עינינו כל העת החטופים שמוחזקים בשבי החמאס. השבתם היא מצפן עבורנו, במלחמה הזו אני פוגש בשדה הקרב את הלוחמים והלוחמות בסדיר ובמילואים, קצינים וחיילים מכל גווני החברה הישראלית, בראשם תמיד מקדימה מובילים המפקדים. אצל כל להמפקדים אני מזהה את האומץ, החתירה למגע, אחוות הלוחמים ומעל הכל - את הדבקות במשימה והחתירה לניצחון. גם בדור הלוחמים והמפקדים הזה נושבת רוח צה"ל, כפי שאמרתי ביציאה למתקפה - הדור הזה הוא דור הניצחון".