מכשור רפואי המיועד לשימוש רופאים וחובשים תחת אש ובשטחי לחימה הוא ציוד מציל חיים. ציוד זה קיים היום כסטנדרט ביחידות מובחרות ויש צורך אמיתי ומיידי לפרוס אותו לכל היחידות הלוחמות.

לאחר הטענות הקשות למחסור בציוד ללוחמים - כך הגיבו בצה"ל

פרויקט מלחמ"ה, המיזם להצלת חיי הלוחמים במלחמת חרבות הברזל, הוקם למטרה זו וע"מ לוודא שלכל צוות רפואי יש את הציוד הטוב והמתקדם ביותר לטיפול בחיילים בקרבות בעזה ובצפון הארץ.

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", חברו יחדיו רופאים וגורמים מהמגזר הציבורי והעסקי למיזם משותף שמטרתו לספק לצוותי הרפואה בשטח, מכשור רפואי-טכנולוגי מהמעלה הראשונה ועזרים חיוניים, המבטיחים מענה מהיר להצלת חיי לוחמינו. הקבוצה כוללת רופאים מומחים מתחומי הטראומה, טיפול נמרץ, הרדמה, ודימות, אנשי עסקים מקרנות ההשקעה בתחום המכשור הרפואי אלרון ונצ'רס ואקסלמד, עמותת "רחשי לב" שייעודה הצלת חיים, משרד רו"ח רווה רביד ומתנדבים רבים מגופים נוספים במשק. 

אליק עציון, שותף מנהל בקרן אלרון ונצ'רס, מספר: "ארגונים כמו מד"א וארגון ההצלה עושים עבודה נפלאה בטיפול בנפגעים אזרחים בעורף אך בעת לחימה אינטנסיבית במתארים שונים, יש צורך מידי בחיזוק צוותי הרפואה בחזית הלחימה. עד כה סיפקנו מאות מכשירים מתקדמים לצוותים בשטח ואנחנו מקבלים פידבקים על נחיצות וחשיבות הציוד שמגיע אליהם".

מוסיף ומסביר דר' דניאל קינג מנהל מחלקת טיפול נמרץ, המרכז הרפואי בני ציון, חיפה: "הציוד החיוני הנחוץ לצוותי רפואת השטח כולל בין היתר: וידאו לרינגוסקופ לצנרור מהיר ומדויק של דרכי הנשימה העליונות בתנאי שדה, מוניטור משולב לניטור סימני חיים, מערכת אולטרסאונד נייד (POCUS) לאבחון מהיר ותעדוף הטיפול בפצועים, בזירה מרובת נפגעים ועוד. המלחמה מרובת החזיתות יצרה מצב בו הצרכים בשטח מרובים ולכן חשיבות המיזם עולה". 

על מלאכת תעדוף הצרכים העולים מהשטח ומציאת מכשור מתאים לסטנדרט הרפואי והצבאי אמונה ועדת רופאים ייעודית המאגדת את טובי רפואת החירום בארץ ובמערך המילואים. לצורך השמשת הציוד לשימוש בשטח ובשדה הקרב, נפתחו חמ"לים ייעודיים במרכזים הרפואיים סורוקה בבאר שבע ובני ציון בחיפה. אלו מאוישים על ידי סטודנטים לרפואה העובדים מסביב לשעון. למיזם נרתמו על בסיס התנדבות אישית מומחים לרכש ציוד רפואי ממכבי שירותי בריאות וארגונים נוספים.

"אנחנו ממנפים את המיומנות של הרופאים במילואים לשימוש בציוד רפואת חירום מתקדם לטיפול בפצועים בתנאי שדה", אומר ד"ר אוהד עציון מהמרכז הרפואי סורוקה, בעברו רופא גדודי במילואים. "קיבלנו כבר עדויות משדה הקרב על שימוש בציוד שסיפקנו להצלת חיילים שנפצעו בתקריות מבצעיות. את הצרכים אנו ממפים בעזרתם של מאות רופאים מגויסים, תוך שיח שוטף עם חיל הרפואה".   

"אנו חווים התגייסות מדהימה של החברה האזרחית בישראל בתחומים רבים מתחילת המלחמה", אומר שימי גשייד מנכ"ל עמותת 'רחשי לב', "מצאנו לנכון לחבור לאנשי מקצוע ולהתמקד בסיוע בתחום מכשור החירום הרפואי ,בתיאום עם משרד הביטחון וצה"ל, משום שתחום זה דורש התמחות מקצועית שאינה קיימת במרבית גופי ההתנדבות".  
              
את האובדן הנורא של ה-7 באוקטובר, לא ניתן להשיב. אבל בזכות היוזמה המשותפת, אפשר לפחות לקוות שימנע סבל נוסף וניתן יהיה להציל חיים. כל התרומות למיזם מנוצלות לרכישה ואספקת ציוד ללא כל תקורות, שכן כל שותפי המיזם הינם מתנדבים.

על מנת לספק את מלוא הצרכים ולהבטיח ללוחמות, לוחמי צה"ל ואזרחים שנפגעים באיזורי לחימה, את הציוד הרפואי המתקדם ביותר, פרויקט מלחמ"ה פתוח לתרומות מחברות עסקיות ומגורמים פרטיים בארץ ובעולם, כפי שמפורט באתר המיזם:
 https://rachasheilev.org/פרויקט-iseme/ 
לפרטים נוספים ניתן לפנות בוואטסאפ שמספרו: 058-4188177