מלחמת חרבות ברזל: ראש שב"כ לשעבר, עמי אילון, שוחח היום (רביעי) עם איילת שקד ובן כספית ב-103FM על היום שאחרי המלחמה, ואמר: "אבו מאזן לא יכול להיכנס עכשיו לרצועה".

במערב מיישרים קו עם ישראל: גורלו של חמאס נחרץ
היום ה-33 | חוסל בכיר נוסף בחמאס; דיווח: צה"ל מכתר את הבונקר של סנוואר

הוא הרחיב: "מה שצריך להיות, בהנחה שבאמת אנחנו נשיג שם את המטרות, זה שייכנס לשם כוח של דוברי ערבית, זה צריך להיות מצרים, ירדנים, סעודים, בתיאום עם ישראל ועם אמריקה, זה יאפשר לחזור לאיזשהו הסדר אזורי ויצירת אופק של שתי מדינות ובחירות בין הפלסטינים".

שקד העלתה את נושא תמיכת ההתנחלויות בביטחון המדינה, ולכך הגיב אילון: "אין איש ביטחון רציני שמסכים איתך", על תוצאות ההתנתקות אמר: "עשינו את זה בצורה לא נכונה".

"אנחנו לא הפסקנו לרגע אחד לבנות התנחלויות, בשביל הפלסטינים, אלה שהאמינו בשתי מדינות. הם כל הזמן ציפו לראות פחות צבא, פחות התנחלויות, פחות מתנחלים, פחות מעצורים בדרכים", הוסיף. "מה הם ראו במקום זה? בתחילת ההסכם היו 100 אלף מתנחלים, בסוף ההסכם היו 380 אלף מתנחלים, והם אומרים לאבו מאזן 'אתה משוגע, היהודים משקרים אותך'".

עוד אמר: "אנחנו כל הזמן מדברים על הפלסטינים ואומרים שאין פרטנר ואנחנו לא מסתכלים על עצמנו. הרי כשאבו מאזן, שואלים אותו הפלסטינים שראו אותו בהתחלה כבוגד, הוא הרי משת"פ ישראלי, הוא מסייע לכוחות הביטחון להרוג פלסטינים". 

לסיכום דבריו אמר כי "ב-1998 שאלו את השייח' יאסין 'מה האיום הגדול ביותר על החמאס?' אומר שייח' יאסין במילותיו 'שהם יאמינו שהיהודים השקרנים ייתנו להם מדינה לצד מדינת פלסטין, משום שאז לחמאס אין זכות קיום'".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm