מבצע חרבות ברזל: כ-50 אלף בני אדם נוספים יצאו היום (רביעי) מהעיר עזה ופרבריה ועברו לשטח דרום הרצועה, כך מעריכים בצה״ל. המוני תושבי הרצועה ניצלו היום את המעבר הבטוח עליו הודיע הצבא ועברו משטח הלחימה העיקרי בצפון הרצועה לשטחי הפינוי עליהם הכריזה ישראל בדרום הרצועה. על פה הערכות הצבא, כ-200 אלף בני אדם בלבד נותרו בצפון הרצועה, מתוך אוכלוסיה של מעל למיליון איש.

אף מקום לא חסין: היעד הבא של צה"ל - המבצר של חמאס
לאחר שהכחישה את הטבח: ח"כ חטיב יאסין ביקשה לצפות ב"סרט הזוועות"

בתוך כך, צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה רבה את רצועת עזה, ובעיקר את צפון הרצועה, גם בזמן שהכוחות הקרקעיים מתקדמים לכיוון העיר עזה בשבועיים האחרונים. לפי דיווחים, ישראל תקפה כ-450 יעדים בעזה רק ב-24 השעות האחרונות.

בפועל, ישראל כיתרה את העיר עזה וניתקה את צפון הרצועה מדרומה. משרד הבריאות בעזה מדווח על למעלה מ-10,000 הרוגים ברצועה מאז תחילת ההפגזות לפני כחודש.

ניתוח תצלומי הלוויין חושף כי לפחות 38,000 מבנים בכל רחבי רצועת עזה, כולל בדרומה, ניזוקו ברמה כזו או אחרת. חלק זה מהווה כ-13 עד 18 אחוזים מכלל המבנים בעזה.

ישראל המשיכה לדרוש מתושבי צפון עזה לנוע דרומה, ואכן פתחה לתקופה קצרה מסדרון פינוי שדרכו עזבו כ-5,000 איש. אך רבים אחרים לא יכלו לנוע דרומה בגלל הריסת הכבישים בהפגזות.