צה"ל ממשיך בימים אלו את התמרון הרחב ברצועת עזה. מי שלוקחת חלק בפעילות היא אוגדת המילואים 252, שפועלת כעת בפעם הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה, שאירעה בקיץ 2006. האוגדה נלחמת כבר למעלה משבוע ברצועה, ונמצאת כעת באזור הצפוני ביותר שלה, כשלצידה אוגדות 36 ו-162.  

שני חיילים נפצעו בגבול לבנון; דיווח: התקדמות במגעים להפסקת אש
בג"ץ סירב לאשר הפגנות נגד המלחמה; כך הסביר את עמדתו

בצה״ל מציינים כי בין  ההישגים המשמעותיים של האוגדה, ניתן למצוא הרג של מאות מחבלים, שליטה מבצעית מלאה בשטח והשמדה של תוואי תת קרקע בכמויות גדולות מאוד. מתחילת התמרון הקרקעי, כוחות האוגדה חיסלו מאות מחבלים, ביניהם בכירים בארגון הטרור חמאס, במרחב בית חאנון וג'באליה. הכוחות השמידו בסיסי לחימה של החמאס הכוללים עמדות לחימה קדמיות המתחברות באמצעות מערכות מנהור למפקדות במוקדי אוכלוסייה אזרחית.

לוחמי הח״יר של האוגדה פועלים רגלית, על מנת שלא לסכן את הכוחות בשימוש בנגמ״שים ישנים. בצה״ל מזהים שבאזורים בהם נמצאת האוגדה המחבלים עדיין נלחמים ומנסים לפגוע בכוחות. יחד עם זאת, מזהים באוגדה כי המתקפות של החבלים פחות סדורות ומעריכים כי מחבלי חמאס ברחו לאחור. 

פעילות אוגדה 252 ברצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות אוגדה 252 ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בגזרת האוגדה, מרבית התהקלויות מתרחשות בתוך השטח הבנוי, תוך שימוש של מחבלים בפירים בניסיון להפתיע. בנוסף, חלק מהמחבלים נפגעים מכלי טיס, כאשר הם עדיין נמצאים בטווח רחוק מהכוחות הקרקעיים.

עד לשלב הזה ישנו לאוגדה הרוג אחד - יובל זילבר ז"ל מחטיבה 16, שנהרג בהתקלות עם מחבל מטווח קצר, וכמה עשרות לוחמים שנפצעו ופונו במצב בינוני עד קשה, אך כעת מצבם של רבים מהם מגודר קל יותר. מהם מגדורים כעת קל יותר. 

פעילות אוגדה 252 ברצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות אוגדה 252 ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

מפקד האוגדה תת אלוף מורן עומר, מסר: ״זהו רגע מכונן עבור האוגדה ועבור מערך המילואים כולו בו אוגדת מילואים מתמרנת לצד האוגדות הסדירות ומוכיחה את עוצמתו ואיכותו של צה״ל, בסדיר ובמילואים. התאמנו לכך במשך שנים, כעת זו חובתנו להשיב את השקט והביטחון לאזרחינו. אנשי המילואים שלנו ומשפחותיהם הם הביטוי לאחדותינו, להיותנו נכונים להגן על עמינו ככל שנידרש, ולכך שנקבל רק תוצאה אחת - הכרעה ברורה בכל מפגש עם האויב - עד הניצחון״.