ביום ה־34 ללחימה מול חמאס, לצד החשש לפתיחת חזית צפונית מול חיזבאללה, עולה השאלה איך תתקדם המלחמה. הכתב והפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ויוסי יהושוע ברדיו 103fm והביא פרטים על המתרחש ברצועת עזה בימים אלה.

כך נראה בית בעזה: בחדר אחד ישנים, בשני מייצרים טילים | תיעוד
מתחילים לראות תוצאות: בצה"ל מזהים כי הלחץ הצבאי פוגע בתפקוד חמאס

"יכול להיות שיהיה מצב בו הלחץ שלנו על חמאס מבחינה צבאית יכול להוציא חלק מהחטופים", הבהיר. "אני לא יודע אם אפשר לסמוך על זה. הייתי משחרר את כל האסירים הפלסטיניים, כי אני חושב שעוד מעט חמאס יקרוס ונצטרך לחפש את כל החטופים במנהרות. אם החבר'ה בצבא יעשו את מה שהם אומרים, נצטרך בסופו של דבר להוריד אותם על הברכיים. חייבים שחמאס ייכנע. אני מתחיל לראות סימני שבירה צבאיים של חמאס".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף, כי: "עד עכשיו היה להם פיקוד מאוד ברור, מותנה, תגובתי, יוזם, קשר ביניהם, הבנה של מח"טים מה צריך לעשות. מאתמול אני רואה חוסר הבנה של התמרון הקרקעי של צה"ל. באיזשהו מקום הם קטועי איבר מסוים, אני רואה שהם חטפו מכה. אני חושב שאנחנו עדיין קצת עדינים ביחס לאוכלוסייה. חייבים לשבור אותם". 

על הלך הרוח בקרב הפלסטינים, אמר יחזקאלי: "אומרים שהפקירו אותם, אפילו יש ביקורת על חיזבאללה. תפתחו את הגבולות. אתה יכול לעזור להם לצאת. פגשתי שלושה מיליון פליטים סוריים בגרמניה. החלום של כולם הוא לצאת מהרצועה, מה הבעיה? מי שלא רוצה להילחם ורוצה באמת חיים, שייצא מהרצועה. בהנהגה שלנו כרגע לא רואים את היום שאחרי". 

"האיראנים, נסראללה וכל שלוחותיהם, ראו על הצג שלהם ערב שמחת תורה שאנחנו חברה חלשה", הבהיר בסיום דבריו. "הם תהו אם זו נקודת השבר בה צריך לקפוץ לעגלה. האיראנים מחכים לראות את תוצאות הקרב בעזה".