אוגדה 162 פועלת בימים האחרונים במרכז העיר עזה במרחב הרובע הביטחוני של ארגון החמאס. כוחות צוות קרב חטיבת גבעתי חיסלו מעל ל-50 מחבלים.  כוחות חי"ר, שריון והנדסה של אוגדה 162, בסיוע חה"א וכוחות מיוחדים פשטו על הרובע הביטחוני של ארגון הטרור חמאס בלב העיר עזה שסמוך לבית החולים שיפאא.

"גירשו אותנו חזרה": כך מונע חמאס מתושבי עזה לנוע דרומה
לאחר השמועות, דובר צה"ל הבהיר: "בניגוד לפרסומים - 'סרט הזוועות' לא דלף"

מרחב הרובע הביטחוני הוא ליבת הפעילות המודיעינית והמבצעית של ארגון הטרור חמאס ושימש בין היתר לתכנון והכנת כוחותיו לקראת המתקפה הרצחנית שביצע ב-7 באוקטובר. במהלך הימים האחרונים, כוחות חי"ר, שריון והנדסה של צוות קרב חטיבת גבעתי פעלו לטיהור המרחב ונטרול תשתיות הטרור הרבות בשטח, ביניהן תשתית תת קרקעית רחבה, במקביל ללחימה רציפה וחיסול עשרות מחבלים. עד כה חוסלו ברובע למעלה מ-50 מחבלים במהלך קרבות עצימים. כמו כן נמצאו מסמכים מודיעיניים והושמדו מספר פירי מנהרות משמעותיים, מפעלים לייצור אמל"ח, ועמדות לשיגור נ"ט.

אילוסטרציית תלת מימד ותיעוד מפעילות לוחמי צה״ל ברובע הביטחוני (צילום :דובר צה"ל)
פעילות לוחמי צה״ל ברובע הביטחוני ללא האילוסטרציה (צילום :דובר צה"ל)

צילום אוויר של הרובע הביטחוני (צילום: דובר צה''ל)
צילום אוויר של הרובע הביטחוני (צילום: דובר צה''ל)

הרובע הביטחוני מורכב מאתרי טרור אסטרטגיים עבור החמאס, ביניהם מטה המודיעין המרכזי ומטה ההגנה האווירית של ארגון הטרור, ומשרדים של החמאס ביניהם משרד הפנים ותחנת המשטרה. בנוסף, במרחב קיימים מתקני האימונים הגדולים ביותר ברצועת עזה ללחימה בשטח בנוי, מוצבים צבאיים, מחסני ומפעלי אמל"ח שונים (רקטות, נ"ט, כטב"מים ומטענים). כמו כן, במרחב הרובע נמצאים גם משרדי מפקדים, תשתיות תת קרקע וחמ"לים מהם ארגון הטרור חמאס מנהל את הלחימה ומכווין אש.

כל תשתיות הטרור המצוינות מעלה נמצאות בלב אוכלוסייה אזרחית. זו הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה ארגון הטרור בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי לפעילות הטרור הרצחנית שלו.