הלחימה בעזה נמשכת, ובצה"ל מציינים כי הצבא מתקדם על פי התוכניות בלב העיר בעומק שלא היה בעבר בלב הרצועה. בחלק מהאזורים חמאס כולא את האוכלוסייה לטובת שימוש בה ובחלק מהמקומות יש מגדלים ומול האתגרים מתקדמים.

בימים האחרונים אירעו מספר אירועים חריגים: מבצע השתלטות על כוח 17 בג'בליה בו נהרג לוחם, מספר היתקלויות עם מחבלים, ופשיטות על אתרים של רקטות.

ברובע הביטחוני טיפול נוסף בפשיטה של גבעתי ושוב הייתה שם לחימה והרוג שם מחבלים. הרבה מאוד אמל״ח שנחשף וציוד כלי טיס בלתי מאוישים, רחפנים, רקטות. בסריקות בתוך בתים מוצאים הרבה מאוד אמצעי לחימה.

בצה"ל אומרים כי כמות הפגיעות הקשות בכלים משוריינים מתוך מאות רבות שנמצאים בשטח עומדת על מקרים בודדים. בצבא מציינים כי אין הפסקת אש, אך יש הפוגות טקטיות מקומיות הומניטריות ברמת השכונות. מדובר בהפוגות מקומיות על מנת לאפשר לאזרחים לצאת החוצה למסדרון ההומניטרי לרדת דרומה.

בצבא מעריכים כי המלחמה בעיר עזה עוד תיקח זמן, והם לא פועלים מהר ונזהרים מלהיכנס למלכודות. בצה״ל אומרים כי חמאס בצפון במצוקה, דרג המח״טים ורמת בכירות גבוהה יותר מנותקים מדרג השטח. עוד מאמינים בצבא כי האוכלוסייה בעזה מתחילה להבין את האסון אליו חמאס גרר אותם. הדלק למנהרות הולך ונגמר.

בצה"ל עדיין לא יודעים מהיכן הגיע הכטב"מ שגרם לפיצוץ באילת ובודקים אפשרויות שונות. בנושא החטופים אומרים בצבא כי אין כרגע כל שינוי, וכי בכל יום מתקיים דיון בנושא אצל הרמטכ"ל.

בצה"ל אומרים כי ייקח זמן להשיג את המטרות שהציב הקבינט, ומוסיפים כי עליהן להשתפר בעניין חיסול הבכירים, אך הם "עוד יעשו טעויות".