"חרבות ברזל" - היום ה-36על רקע המשך הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה, נמשכים גם המסדרונות ההומניטריים שמאפשרים לתושבי צפון הרצועה לנוע דרומה. עם זאת, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר (שבת) כי במצרים לא רואים בעין יפה את נהירת העזתים לדרום הרצועה. לפי מקור דיפלומטי בקהיר, מצרים סבורה שעקירת תושבים מבתיהם היא בגדר "חיסול הסוגיה הפלסטינית".

לדברי המקור המצרי, "העמדה הרשמית של קהיר כלפי התוקפנות הישראלית ברצועת עזה מבוססת על מספר יסודות הגיוניים, כאשר הראשון שבהם הוא דחייה מוחלטת של רעיון גירוש האוכלוסייה האזרחית לכל מקום, בין אם בתוך הרצועה או מחוצה לה". לדבריו, "הממשל המצרי מודע היטב לכך שהשיח סביב מסדרונות הומניטריים בטוחים הם דיבורים נכונים, שנועדו להיות כוזבים, והם מהווים הקדמה לגירוש של אלפי פלסטינים אל מחוץ לאדמותיהם, ומהווה איום על הביטחון הלאומי של מצרים".

כוח צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוח צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

הגורם הדגיש בדבריו כי "ייתכן שאזרחים אלו ייאלצו מאוחר יותר להגיע לתוך שטח מצרים, דבר שקהיר לא תקבל בשום צורה, מתוך דאגה לסוגיה הפלסטינית ולמען ביטחונה הלאומי. פקידים מצריים הודיעו לוושינגטון על דחייה של רעיון גירוש האוכלוסייה האזרחית מרצועת עזה, וכי הדיפלומטיה המצרית מבקש להדגיש את העניין הזה".

בוועידת פריז שנערכה שלשום, הדגישו המצרים כי "פתיחת המסדרונות ההומניטריים היא התפתחות שאינה חיובית, אלא המשך עקירת האזרחים והפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי. ישראל עושה דבר חריג מכל תפיסה של הזכות להגנה עצמית, והשתיקה הבינלאומית המתמשכת בנוגע לדבר מעידה על פגם בסטנדרטים של ההיגיון והמצפון האנושי".

כאמור, צה"ל מקיים מדי יום מסדרון הומניטרי על מנת לאפשר לתושבי צפון הרצועה לנוע דרומה. דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, פנה בחשבון הטוויטר שלו לתושבי עזה והדגיש שוב כי צה"ל מקיים מסדרון הומניטרי מדי יום בין השעות 10:00 בבוקר ל-16:00 אחר הצהריים, דרך ציר צלאח אל-אדין. סא"ל אדרעי צירף לפוסט תיעוד ובו נהירה של עשרות אלפי תושבי עזה דרומה, והדגיש: "הסרטון נותן הוא הוכחה לקריאה שלנו, אל תקשיבו למה שאומרים חלק ממנהיגי החמאס שלנים בבתי מלון בחו"ל, למען ביטחונכם נועו דרומה. אזור הצפון נחשב לאזור לחימה, והזמן אוזל".