עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" ציטט הבוקר (שבת) גורם ישראלי בכיר שאמר כי ייתכן שיש חטופים ישראלים מתחת לבית החולים שיפא, מה שעשוי להקשות על יכולתו של צה"ל לפעול במקום. כאמור, בישראל מעריכים כי מתחת לבית החולים שוהים בכירי חמאס, ומשם מנהל ארגון הטרור את הלחימה ברצועה.

על פי הדיווח בעיתון, על רקע התקיפות של צה"ל בלב העיר ובסמוך לבית החולים, הרופאים שעובדים בשיפא עדכנו כי אלפיים בני אדם שנמלטו מבתיהם ו-700 חולים נותרו בבית החולים. אחד הרופאים ציין כי "לפחות 2,500 חולים עזבו אמש את שיפא, אנחנו באזור מלחמה ומחכים לרגע שבו הצבא יגיע לכאן".

בתוך כך, דובר משרד הבריאות בעזה הצהיר כי "המתחם הרפואי הפסיק לעבוד לחלוטין, כולל המחלקות לטיפול נמרץ ורפואת ילדים". במקביל, מנהל בית החולים טען כי שריפה פרצה בתוך בית החולים ובסביבתו, וישנו חשש כי האש תמשיך להתפשט.

בית החולים שיפא, עזה, צילום אווירי (צילום: רויטרס)
בית החולים שיפא, עזה, צילום אווירי (צילום: רויטרס)

במהלך הלילה הופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות תיעודים של תקיפות צה"ל בסמוך לבית החולים. לטענת משרד הבריאות של חמאס, אדם אחד נהרג, וכמה נפצעו "כשבית החולים נפגע גם הוא". זאת, לאחר שדובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, עדכן כי הפיצוץ בבית החולים נגרם כתוצאה משיגור כושל של ירי רקטה על ידי חמאס. 

כזכור, במסגרת תדריך מיוחד לתקשורת הבין לאומית חשף דובר צה"ל מידע רב המוכיח כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטארי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור.

על פי דובר צה"ל, בבית החולים מספר מתחמים תת קרקעיים המשמשים את ראשי ארגון הטרור החמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים. בנוסף, בתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של בטחון הפנים של חמאס, אשר מאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום וממוקמת מפקדת טרור, ממנה מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת.