פיצוץ מסתורי אירע שלשום (חמישי) בחצר מבנה של בית ספר 'צאלים' באילת, כאשר כל טיס בלתי מאויש התפוצץ במקום.

מפקד בכיר בחיזבאללה מאותת: זה הקו האדום שלנו להצטרפות למלחמה

בתוך כך, צה"ל תקף בסוריה את הארגון שביצע את שיגור המל"ט לעבר אילת, אשר פגע בבית ספר בעיר. מטעם דובר צה"ל נמסר כי "המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטח סוריה. צה"ל יגיב באופן חמור לכל ניסיון לפגע בשטח מדינת ישראל".
 
בצה״ל הותירו תחת עמימות את זהות ארגון הטרור ששיגר מסוריה את המל"ט המתאבד שפגע בבית הספר 'צאלים' באילת וכך גם את יעד התקיפה המדויק בסוריה. ‏ההודעה המוקדמת של חיזבאללה כי שבעה מפעיליו נהרגו בתקיפת צה"ל הסירו במידה רבה את מסך העמימות. זו התפתחות נוספת בזירת המלחמה וסביר להניח תשפיע גם על הגבול עם לבנון שמגמת ההסלמה בו נמשכת באופן מדורג ועקבי גם בשבוע האחרון.

אילת מהווה יעד סמלי בהרבה מאוד הקשרים כשם ש‏הותקפה משלושה כיוונים. האחד, מכיוון חמאס-עזה; תקיפה סמלית בעלת אפקטיביות מבצעית לא גבוהה. השני, מכיוון תימן באמצעות החות'ים, כמעט קצה האפקטיביות המבצעית עקב הטווחים הרחוקים. מדובר בפוטנציאל מסוכן מאוד, שעד עכשיו נענה באופן הגנתי טוב. ומכיוון סוריה, בשיתוף ככל הנראה של חיזבאללה ותשתית מלציה אירנית דרך ירדן.

מל"ט נוסף שהתפוצץ קרוב ליעד תיירותי (סגור) עמוק בשטחנו בצפון מעיד גם הוא על מגמת ההסלמה בצפון. נראה כי סיפור המל"טים הופך למשמעותי יותר בביטוי הרב זירתי של המערכה הנוכחית.

באשר למשאית שהותקפה סמוך לזהרני כמה עשרות ק"מ מהגבול, ניתן להעריך כי ממנה שוגרו טילים כנגד כלי טיס של חיל האוויר. ההודעה של חיזבאללה כי כתוצאה מהתקיפה בסוריה יש להם שבעה הרוגים היא במידה רבה סוג של לקיחת אחריות על שיגור המל"ט המתאבד לאילת.