מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה עלה לנאום היום (שבת) בצהריים, כאשר הוא מתייחס לתקריות האחרונות שיזמו בחיזבאללה מול ישראל וכוחות צה"ל, וכן איים מפני תגובות ישראל בשטח לבנון.

צפו: הסרטון ששחרר חיזבאללה לקראת נאום נסראללה

"האכזריות הישראלית נועדה להכניע את עמי האזור ולהפיל את הרצון לדרוש זכויות לגיטימיות", קרא נסראללה בנאומו. בפתח דבריו התייחס נסראללה ללחימה בעזה ואמר: "בעזה יש שני אירועים שהולכים וגדלים, האירוע הראשון הוא התוקפנות הישראלית נגד תושבי עזה, והאירוע השני הוא התגובה ההרואית והגדולה של ההתנגדות הפלסטינית מול כוחות האויב. הכיבוש פונה ללבנון לאחר הפשעים שלו בעזה וההרג המכוון והאכזרי. הכיבוש שוב עושה טעות וכל מטרותיו ייכשלו".

על פי דבריו, "מי שיכול לעצור את התוקפנות הוא מי שמנהל אותה - ארצות הברית. מי שמנהל, מחליט ומנהל את הקרב הזה הוא הממשל האמריקאי, וכל הלחץ חייב להיות מופנה לאמריקאים". עוד ציין כי "ישראל לא השיגה שום הישג שהיא יכולה להציג לאזרחיה, הם עדיין לא מסוגלים להציג לעצמם דימוי של 'ניצחון' או דימוי של 'תבוסה' להתנגדות".

"אם יש כוח להתנגדות בלבנון ובפלסטין ולתנועות ההתנגדות באזור, זה בברכת הנהגת איראן", הוא קרא. "איראן לא הותירה מאחוריה שום תמיכה שהיא סיפקה להתנגדות כדי שעמי האזור יוכלו להתמיד, למרות כל האיומים".

על פי נסראללה,"ישראל נאלצה להעביר חלק מההגנות האוויריות שלה, כיפות הברזל וטילי הפטריוט מהדרום והצפון לאילת בעקבות האיום מתימן". עוד טען מנהיג חיזבאללה כי "ישראל הייתה מבולבלת מי עומד מאחורי מתקפת המל"טים באילת, אז היא לקחה אחריות על חיזבאללה ותקפה אותנו בסוריה.

תקיפת משגר בשטח לבנון (צילום :דובר צה"ל)

במהלך נאומו, ציין נסראללה כי "היום נעשה שימוש שני ברקטת ברכאן. רקטות אלו הן בעלות ראש נפץ של 300-500 קילו". עוד התייחס נסראללה לראש הממשלה וקרא: "האויב התבלבל, והבלבול הזה בא לידי ביטוי בהצהרות הסותרות של נתניהו".

כזכור, נסראללה נשא דברים לפני כשבוע, במהלכה התייחס למלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי חמאס בישראל: "המלחמה התרחבה ליותר מחזית אחת - אנחנו מצדיעים לצבאות עיראק ותימן שנכנסו ללב המערכה המבורכת הזאת. אין קרב לגיטימי וצודק יותר מבחינה הומניטרית מוסרית ודתית כמו קרב נגד הציונים". לדבריו, "המתקפה ב-7.10 הייתה בתכנון מלא של הפלסטינים וכך גם הביצוע שלה, לפנינו שתי מטרות - הפסקת הלחימה מסיבות הומניטריות והשגת ניצחון של עזה והחמאס, האפשרות שהחזית הלבנונית תתרחב היא אפשרות אמיתית".