יום קרב בצפון: תקרית הנ"ט בדוב"ב והירי הנמשך היום מלמדים על קצב אירועים הולך וגובר בזירה הצפונית, במה שנראה כמו הסלמה יזומה וזוחלת מצד חיזבאללה. במצב הנוכחי גבול, לישראל יש אפס מקום לטעויות: היכן שחייל או אזרח נחשף לקו ירי של חיזבאללה, המחבלים בצד הלבנוני עלולים לנצל את זה להישג מבחינתם. למרות מספר הנפגעים הגבוה של חיזבאללה עד כה, בצה"ל רואים שישנו גרף למידה של חוליות הנ"ט ששולח נסראללה. 

מדובר בהמשך של ההסלמה המסוכנת בגבול הצפון, והשאלה היא מתי תגיע נקודת הרתיחה. האירוע בדוב"ב התפתח היום לשורה של אירועי קרב עם תקיפות חזקות של חיל האוויר בשטח לבנון. החשש במערכת הביטחון הוא שלא הכל במערכה בצפון נשלט, וכל אירוע נקודתי יכול להוביל להתדרדרות הדדית למלחמה בהיקף מלא בתוך זמן קצר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גבול הצפון במלחמת חרבות ברזל (צילום: ללא)
גבול הצפון במלחמת חרבות ברזל (צילום: ללא)

הסיכוי הגובר להתדרדרות מוביל את מערכת הביטחון לדילמה, האם ומתי לעבור מהתמקדות בנעשה בעיר עזה להכנות להתנגשות עם חיזבאללה. כבר כעת עומדות בפני צה"ל מגוון אפשרויות להרחיב את ההתקפות בלבנון בלי לפתוח במלחמה יזומה. במערכת הביטחון נערכים כל העת דיונים האם נכון לשנות את אופן והיגיון הפעולה הנוכחי, ששואף למצות את המהלך הקרקעי בעזה, והדילמות הללו מתחדדות ככל שחיזבאללה הולך ומסלים את פעולותיו. אמש נשאל שר הביטחון יואב גלנט מתי חיזבאללה יעבור את הקו האדום מבחינת ישראל וענה: "כשתראו בביירות תדעו שהם חצו את הקו האדום שלנו".