מלחמת חרבות ברזל: בית החולים שיפא שסביבו מתקיימים קרבות בין חמאס לצה"ל, דיווח בימים האחרונים על קריסת המערך הרפואי במקום. בעקבות כך, בשעות הלילה (ראשון) הגיע כוח צה"ל לאזור, והניח בסמוך לבית החולים מיכלים ובהם כ-300 ליטרים של סולר.

הערכה בצה"ל: התפוררות חמאס החלה - וניתן לראות עדויות לכך בשטח
עסקת החטופים מסתבכת: לאחר הדיווח בארה"ב, בחמאס עצרו את המגעים

כוח צה"ל תיאם את העברת הדלק, והנחה את בית החולים לשלוח אמבולנס שייקח את המיכלים, שיועדו למשימות רפואיות דחופות, אך בהמשך הגיעו לצה"ל עדויות כי גורמים בחמאס מנעו מבית החולים מלקבל את הדלק. 

בשיחה שפרסם הערב דובר צה"ל נשמע קצין בכיר במנהלת תיאום וקישור מנחה גורם בבית החולים שיפא: "נניח את המיכלים בצומת רחובות עמר אלמחתאר ונצר, אחרי שהכוחות יתרחקו מהצומת - תשלחו אמבולנס שיאסוף".

בשיחה נוספת שפורסמה, בכיר במערכת הבריאות ברצועת עזה אומר לקצין במפקדת התיאום לרצועה של צה"ל כי "אבו ריש, מנכ"ל משרד הבריאות של חמאס, לא רוצה את הדלק", הוא הוסיף: "תהיו סבלנים, אנחנו מנסים לשכנע אותו".

חמאס הכחיש מצדו את דבריו של דובר צה"ל. בארגון הטרור נטען כי הם "אינם שולטים בבית החולים באף צורה" וכי הוא נתון תחת מרותו של משרד הבריאות הפלסטיני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע בריאיון שהעניק לרשת NBC האמריקאית ואמר כי "הצענו להעביר דלק שיאפשר לתפעל את בית החולים שיפא ברצועת עזה, אך חמאס סירבו".

עוד הוסיף: "הצענו גם להקים בית חולים שדה בדרום הרצועה, ולסייע בהעברת החולים דרומה, אבל חמאס מתחבא מתחת לבית החולים, ולא רוצה שבית החולים יקבל את הדלק".