הצהרת תובע הוגשה היום נגד שני בני 14 מאום אל פאחם, בחשד לניסיון רצח בנסיבות של טרור, לאחר שהשניים נתפסו בתל אביב מחזיקים סכינים על גופם. בכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום חמור.

בתאריך ה-2 לנובמבר, שוטרי תחנת לב ת"א שעסקו בפעילות מבצעית מוגברת הבחינו בשני נערים שהולכים בצורה מחשידה על רחוב דרך נמיר פינת פרשת דרכים בת"א, לאור החשד ניגשו השוטרים לעבר החשודים והחלו לתשאל אותם לפשר מעשיהם באזור. במהלך הבדיקה בוצע חיפוש על שני החשודים, תושבי אום אל פאחם ונתפסו 2 סכינים על גופם של השניים שהועברו לחקירה.

סיכול פיגוע דקירה סמוך לתחנת רכבת סבידור (צילום :דוברות המשטרה)

חקירת האירוע הוטלה ע"י היחידה המרכזית של מחוז ת"א והשב"כ, שהחלו באיסוף ממצאים וחקירת שני החשודים. כאמור, מהחקירה עולה כי עפ"י החשד, שני החשודים תלמידי בי"ס בגיל 14, יצאו מביתם באום אל פאחם עם תיקי בי"ס בבוקר האירוע ועלו על אוטובוס לכיוון ת"א, כאשר כל אחד מהם מחזיק בתיק בי"ס סכין, במטרה לכאורה לבצע פיגוע דקירה נגד חיילים. 

עוד עלה מהחקירה, כי השניים ירדו מהאוטובוס באזור דרך נמיר והלכו רגלית לקרבת מקום, הניחו את תיקי בי"ס בצד, עזבו את המקום ולאחר מכן חזרו לתיקים והתחמשו בסכינים שהוציאו מתוך התיקים, תוך שהם מסליקים את הסכינים על גופם. באותה עת, שוטרי תחנת לב ת"א שעסקו בפעילות מבצעית, הבחינו בחשודים וסיכלו את התכנון לביצוע פיגוע דקירה לכאורה. 

שני החשודים הועברו לחקירה ביחידת ימ"ר ת"א ובשיתוף השב"כ הוטל על החקירה צו איסור פרסום שהותר היום עם פרסום הצהרת התובע.