הזירה הצפונית מתחממת: לאחר הירי המאסיבי של החיזבאללה, כוחות צה"ל חיסלו היום (שני) שש חוליות נ"ט של ארגון הטרור. כמו כן, ביום שבת האחרון אירעה התקיפה העמוקה ביותר עד כה בשטח לבנון, כאשר משאית ועליה טילים וכטב"מים, הותקפה בעומק של 40 ק"מ בתוך המדינה. 

מסר לנתניהו? הוראת משרד המשפטים בסוגיית מסמכי הקבינט
לאחר סערת יוכבד ליפשיץ: זה המחיר הכבד שישלם דובר איכילוב

בממשל ביידן מוטרדים מאוד מהמשך ההתחממות בגזרה הצפונית. שר ההגנה אוסטין אף הביע דאגה בפני שר הביטחון גלנט בשבת מהאפשרות של פתיחת חזית נוספת במלחמה, כך דיווח הפרשן המדיני של "וואלה!" ברק רביד.

כמו כן, דווח כי ישנם גורמים בממשל ביידן שמודאגים מכך שהתקיפות שמבצע צה"ל בלבנון מיועדות להתגרות בחיזבאללה וליצור תירוץ לפעולה צבאית ישראל רחבה יותר בלבנון, שעלולה לגרור את ארצות הברית עמוק יותר לתוך המשבר. מספר בכירים ישראלים הכחישו זאת. 

עוד דווח כי בשבועות האחרונים ממשל ביידן הפעיל לחץ על ממשלת לבנון ועל גורמים אחרים באזור כדי שיעשו ככל שביכולתם למנוע מחיזבאללה להצטרף למלחמה באופן מלא. יועצו הבכיר של ביידן עמוס הוכשטיין ביקר בלבנון והעביר מסר לחיזבאללה באמצעות יו"ר הפרלמנט נביה ברי ובו הזהיר את הארגון מהסלמה של המצב. 

ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בנוסף, מקור ישראלי אף אמר שאוסטין ביקש מגלנט הבהרות לגבי התקיפות שביצע צה"ל בלבנון בימים האחרונים וביקש שישראל תימנע מצעדים שעלולים להוביל למלחמה כוללת עם חיזבאללה, כך כאמור על פי הדיווח. 

לפי מקור שמעורה בפרטים ממשל ביידן נחרד משני אירועים שהתרחשו בימים האחרונים ושהיו בעלי פוטנציאל לדחוף את חיזבאללה לעימות רחב עם ישראל. הראשון היה הפצצה על רכב בדרום לבנון בה נהרגו סבתא ושלושת נכדיה שהיו במכונית. רק אחרי כמה ימים הודתה ישראל כי ההפצצה הייתה טעות. האירוע השני הוא מתקפת כטב"מים ישראלית על רכב במרחק 40 קילומטר צפונית מהגבול. זה היה הטווח הרחוק ביותר בו תקפה ישראל בלבנון מתחילת המלחמה בעזה. בנוסף, בכירים בממשל ביידן לא אהבו את האיומים הפומביים של גלנט בביקורו בפיקוד צפון בשבת וסבורים כי הם רק מגבירים את המתיחות

דובר מטעם הבית הלבן אמר לי כי יועצו של ביידן עמוס הוכשטיין אמר במהלך ביקורו בלבנון כי "ארצות הברית לא רוצה לראות את הסכסוך בעזה מתפשט ללבנון וכי החזרת השקט בגבול ישראל-לבנון חייבת להיות בראש סדר העדיפויות הן של לבנון והן של ישראל".