כוחות צה"ל פועלים במקצועיות ובנחישות באזור לחימה מורכב, רווי מטענים ומנהרות ברצועת עזה. בעיר עזה פרושים כוחות גדולים מאוד של לוחמים ומשוריינים, כשהם ניצבים אל מול אתגרים גדולים.

מומחה מסביר: זה התרחיש שבו חיזבאללה יילך למלחמה כוללת
עסקת החטופים: בצה"ל העבירו מסר חד משמעי לדרג המדיני

במחנה הפליטים שאטי, בו חיסלו הכוחות ביום ראשון חוליות מחבלים במספר קרבות וחשפו תשתיות טרור, נתקלו הלוחמים בבתים רבים ממולכדים.

הלוחמים ממשיכים בפירוק תשתיות צבאיות של גדודי חמאס, כאשר תוך כדי הפעילות מבוצעים מעצרים נוספים של שבויים שנלקחים לחקירה. מדובר בתהליך שמתרחש ברציפות בבתי חולים ברצועה, בתי ספר ואתרי אונר"א, כאשר ההתמקדות היא בבית החולים "רנתיסי", שעל פי צה"ל הוחזקו חטופים במרתפו.

הכוחות נכנסו ביום ראשון בלילה לבית החולים, וכאשר הבינו שאין מאושפזים הם נכנסו אל המרתף. בנוסף שני כתבים זרים עם צוות צילום הוכנסו לבית החולים. 

מנהרה שאותרה ליד בית החולים בבית המפקד של חמאס הייתה במרחק של 100-50 מטרים מהמוסד הרפואי. בצה"ל מתכוונים לחקור בהמשך את המנהרה.

יצוין כי הכוחות פותחים צירים ומוציאים מאושפזים מבתי החולים. בימים האחרונים עברו כ-200 אלף אזרחים מהנקזים שנפתחו.

בצה"ל סבורים שיש תסכול בחמאס מרמת החיכוך הצבאי שכן בארגון הטרור לא ציפו להיקף כוחות גדול כזה של צה"ל שיכנס באופן כה עמוק לרצועה.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת לתקשורת בנושא חשיפת תשתית הטרור על ידי שייטת 13 בבית החולים רנתיסי (צילום :דובר צה"ל)

באשר לגזרה הצפונית, קיימות תוכניות פעולה במדרגות שונות, כאשר המטרה היא לגבות מחיר מחיזבאללה באזור קו המגע ולשלול ממנו יכולות, לאחר ש-200 מטרות של ארגון הטרור כבר הותקפו.

גם בגזרת איו"ש הפעילות נמשכת לאחר שכוחות משטרה וצה"ל עצרו 1,650 מבוקשים מתחילת המלחמה, 950 מהם פעילי חמאס.