"חרבות ברזל": צוות של רשת ה-BBC הבריטית התלווה לכוחות צה"ל שפעלו ביומיים האחרונים באזורים מסוימים בבית החולים שיפא שברצועת עזה. דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, טען בפני הצוות כי על המחשבים הניידים בבית החולים נמצאו תמונות של חלק מהחטופים - לאחר שהגיעו לרצועה. לדבריו, "חשפנו ציוד רב שיכול לשפוך אור גם לבי מצבם של החטופים".

עוד אמר כי "בסופו של דבר, זה רק קצה הקרחון. חמאס לא כאן כי ראה וידע שאנחנו מגיעים. זה כנראה מה שהם נאלצו להשאיר מאחור. ההערכה שלנו היא שיש עוד הרבה עדויות".

בהמשך פרסם צה"ל כי "במהלך הסריקות במרחב שיפאא׳ אותרו אמצעים טכנולוגיים, לרבות אמצעי מחשוב ועליהם מידע ותיעוד שנחקרים כעת. יש בידינו מידע מובהק המצביע על קשר בין פעילות החמאס בבית החולים לסוגיית החטופים. בהקשר המחשב הנייד שנמצא במרכז הפיקוד והשליטה של החמאס בבית החולים, הוצגה בו תמונה ממקורות גלוים של אורי מגידיש טרם חטיפתה. טרם מיצינו את כלל המידע הנמצא במחשב או בדיסקים שהיו במרכז הפיקוד".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סריקות צה''ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
סריקות צה''ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

הצוות שהתלווה לכוחות צה"ל שיתף: "הגענו לתוך מתחם בית החולים שיפא בשעת בלילה, דרך פרצה בחומה שנוצרה על ידי דחפור צה"לי. זוהי הפעם הראשונה שצה"ל מאפשר לעיתונאים לראות מה הם מצאו במקום. רופאים בבית החולים אומרים שהם עובדים ללא חשמל, אוכל או מים כבר ימים וחולים קריטיים, כולל תינוקות, מתו כתוצאה מכך".

"במחלקת ה-MRI קונריקוס מראה לנו שלושה ארגזנים קטנים עם קלצ'ניקובים, תחמושות ואפודים. לדבריו, 'נמצאו סך הכל 15 כלי נשק ורימונים".

אמש,  יחידת שלדג ויחידות מיוחדות נוספות בפיקוד אוגדה 36, המשיכו לפעול באופן ממוקד במרחב בית החולים שיפא, בו הן סרקו אחר תשתיות ואמצעי טרור של ארגון הטרור חמאס. במהלך הכניסה למרחב בית החולים, נתקלו הלוחמים במספר מחבלים וחיסלו אותם. במהלך סריקות בתוך אחת ממחלקות בית החולים, איתרו הלוחמים חדר ובו אמצעים טכנולוגיים ייחודים, ציוד לחימה וציוד צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס. 

סריקות צה''ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
סריקות צה''ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

במחלקה נוספת בבניין ה-MRI אותרה מפקדה מבצעית ואמצעים טכנולוגים השייכים לארגון הטרור חמאס ומעידים על השימוש של ארגון הטרור בבית החולים לצרכי טרור.

האמצעים הטכנולוגיים והמידע המודיעיני הרב שאותר הועברו לבדיקה ומיצוי של הגורמים הרלוונטים. צה״ל ממשיך לפעול במרחב בית החולים תוך מיצוי מידע מודיעיני, והימנעות מפגיעה בצוותים הרפואים והחוסים.

בתוך כך, בלוג "אינטלי טיימס" דיווח כי דובר צה"ל הציג את תמונתה של החיילת אור מגידיש באחד ממחשבי הנייד והדיסקים שנתפסו בבית החולים שיפא. מדובר בצילום החיילת לפני חטיפתה. לא ברור מה היתה מטרת ההצגה. האם רמז על כך שנוהל זיהוי ותיעוד של החטופים, במחשבי החמאס, באמצעות רשת התקשורת הפנימית במתקנים שבהם הוחזקו? הפרסום הותר לנו כעת, לאחר שדובר צה"ל יצא לתקשורת הזרה (BBC) והצהיר כי "במחשבים בשיפא נמצאו תמונות וסרטונים של חטופים - אחרי החטיפה".