צה"ל פוצץ מנהרה מתחת לאחד מבתי החולים בצפון רצועת עזה באמצעות שימוש בג'ל נפץ. כך דווח הערב ב"טלגרף" הבריטי.

על פי הדיווח, שמתבסס לטענת העיתון על דברים שאמר קצין צה"ל לכתבים בבסיס צאלים, הפיצוץ גרם לעשן כבד שעלה ממספר נקודות לאורך כביש סמוך בבית חאנון. "הג'ל התפשט ופוצץ את מה שחיכה לנו במנהרה", אמר הקצין.

בתוך מנהרות הטרור: תחקיר מצמרר על מה שמסתתר במבוך התת-קרקעי של חמאס

הריסת רשת המנהרות העצומה של חמאס ברחבי עזה היא חלק מרכזי במבצע בעזה. צה"ל מפעיל טכנולוגיות חדשות כחלק מהתמודדות עם האתגר התת-קרקעי, לא כולן נחשפו עד כה לציבור. "יצירתיות וחדשנות באות לידי ביטוי בהתמודדות עם האתגר שמציבה הרשת המסובכת והקטלנית", צוטט הקצין.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הדיווח, צה"ל מפעיל לרוב צה"ל רובוטים וטכנולוגיות מרחוק כדי לבצע את המשימה. מדיניות צה"ל אוסרת על חיילים להיכנס למנהרות ולהילחם בחמאס ישירות, מאחר שלחמאס יתרון המוכרות במעברים הצרים, החשוכים וחסרי האוורור. "אנחנו לא רוצים לרדת לשם", הוסיף, "אנחנו יודעים שהם השאירו לנו הרבה מטעני צד", אמר הקצין הישראלי.

צה"ל מסר כי עד כה נהרסו כ-130 פתחי מנהרות, אך לא פירט כמה מנהרות הותקפו. הקצין אמר כי קשה להעריך כמה מנהרות נפגעו כי כולן מחוברות.

ישראל טענה בעבר שחמאס הסתיר כניסות למנהרות בבתי חולים ובתשתיות אזרחיות. במהלך פעילות צה"ל בבית החולים שיפא התגלה השבוע מחשב נייד עם תמונות וסרטונים של בני ערובה. לדברי הקצין שצוטט בעיתון, מדובר רק ב"קצה הקרחון" וקיים מידע רב יותר על פעילות חמאס בבית החולים.