אלפים הגיעו היום (שישי) לחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין כדי ללוות את נועה מרציאנו ז"ל בדרכה האחרונה. בדרך המובילה לבית העלמין, עמדו מאות אנשים עם דגלי ישראל כהוקרה והצדעה למרציאנו, שגופתה אותרה על ידי צה"ל בעזה והובאה לארץ.

רב"ט אברהם פטנה נהרג בפיגוע במחסום המנהרות: "עזר לאימו כל חייו"
באמצע המלחמה: מועצת שדות נגב בעוטף עזה יוצאת לגיוס המונים

האם עדי ספדה: "בעולם נורמלי ומתוקן אנחנו לא אמורים לעמוד כאן עכשיו, אבל אנחנו לא בעולם מתוקן. בת 19 נקטפת. מהשבת השחורה לא הייתה לנו מנוחה, עשינו הכל, חיפשנו בכל שביל. מבקשים סליחה שלא הצלחנו, את שמרת עלינו ואנחנו לא שמרנו עלייך. ילדה מקסימה, ילדה של מוסיקה וטבע. גדלת על ערכי אהבת הארץ. רצית לשרת שירות משמעותי וכך היה, היית העיניים של המדינה. בשיחה האחרונה שלנו לא חשבת על עצמך, אלא מה יהיה עם התצפיתניות החדשות שהגיעו לפני יומיים? זה מה שהיה חשוב לך. במותך ציווית לנו את החיים, זו נקודת האור. כולנו מתגעגעים וכולנו מאוחדים. כולם כואבים את  לכתך, אלפים הגיעו אלינו לשבעה. הרבה דברים לא הספקת, אחד מהם קורס הקצונה ואני מצדיעה לך. מצאנו נחמה, את כאן איתנו". 

אחותה של נועה, יובל: "נועה שלי. סוף סוף אנחנו נפגשות. לא חשבתי שזה יהיה ככה, קשה לי מאוד. באתי לשבת איתך בספה כמו שהיינו ילדות ולצפות בסדרות. תמיד היית דואגת, שרה בטקסים בימי הזיכרון. לחשוב שנשיר לך שירי זיכרון? לא נתפס. אהבת את החיים, עשית מה שעשה לך טוב. לפני חודש היה לך יום הולדת 19 וחגגת אותו בעזה. קניתי לך מתנה והיא מחכה לך בחדר שלך. תמיד אזכור את המשפט שלך - תחייכו כאילו אין מחר". 

גל חדד, חברתה מבית הספר, סיפרה: "התחושות קשות מאד. צר לנו על כל מה שקרה לה, זה אסון. מצד שני, לפחות החזירו אותה ועכשיו היא בבית. כל הזמן הייתה לנו תקווה שנועה תחזור בחיים, שנראה אותה. נועה הייתה ילדה זהב, רק טוב, אהבה את כולם וכולם אהבו אותה, עם הלב שלה והחיוך שלה היא נגעה בכולם".

סא"ל שלומי מלכה אמר: "בשבת השחורה, ביום הנורא הזה מדינת ישראל ספגה אבדות כבדות שכל אחד ואחת עולם ומלואו. נועה, בשבועות האחרונים קיווינו כולנו לנס. התגייסת באפריל, היית אהדה, אחראית וחרוצה. למדת את התפקיד עם ניצוץ בעיניים. בשבת השחורה היית בנחל עוז. עשית את תפקידך על הצד הטוב ביותר". עוד הוסיף: "משפחת מרציאנו - משפחה עם ערכים, עם קסם. תודה שהכנסתם אותי לביתכם וככה הכרתי את נועה כאדם". 

הלוויתה של נועה מרציאנו ז''ל (צילום: משה כהן)
הלוויתה של נועה מרציאנו ז''ל (צילום: משה כהן)

הלוויתה של נועה מרציאנו ז''ל (צילום: משה כהן)
הלוויתה של נועה מרציאנו ז''ל (צילום: משה כהן)

אמה של נועה מרציאנו נפרדת (צילום: משה כהן)
אמה של נועה מרציאנו נפרדת (צילום: משה כהן)


כאמור, גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חולצה על ידי כוח צה״ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, ממבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו אמש, נציגי צה״ל למשפחתה של רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חללת צה״ל שנחטפה בידי ארגון טרור, על כך שגופתה חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל.

מידע ממוקד ומדוייק של שירות הביטחון הכללי הוביל את הכוחות השטח לאיתור גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, במבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה. המידע המודיעיני הממוקד של שב״כ, הכווין את כוחות צה״ל למיקומה המדויק של גופתה, אשר אפשר את חילוצה על ידי כוח צה״ל והבאתה לקבורה בישראל.