פיגוע ירי התרחש אתמול (חמישי) במחסום בכביש המנהרות, בו נהרג רב"ט אברהם פטנה בן ה-20, ושישה נוספים נפצעו באורח בינוני עד קל. עירנותם של כוחות הביטחון במקום מנעה פגיעה באזרחים, והיום מפרסמת המשטרה את התיעוד הלא ייאמן ממצלמת גופו של שוטר התנועה שחבר לכוחות הביטחון, ואף ניהל את הזירה בתחילת האירוע.

הרסיס נבלם על ידי הארנק: הנס של המאבטח בכביש המנהרות
"תזיזו את הגבול": הדרישה החריגה של ראש המועצה בצפון

בתיעוד ניתן לראות כי רגעים לפני שהחל הפיגוע, היה שוטר התנועה עסוק בבדיקה שגרתית של רכב, ומייד כאשר נשמע צרור הירי הראשון – רץ לעבר הזירה וסייע בניטרול החוליה. בהמשך, לאחר תום האירוע, עבר השוטר בין הכוחות ווידא שניטרלו את נשקיהם כראוי.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי נפגש היום עם הלוחמים שסיכלו את הפיגוע ואמר: "אתם שיבשתם להם את התוכניות, כמו שאנחנו מעריכים כרגע היעד היה מקום אחר, ומנעתם פיגוע בהיקפים הרבה יותר חמורים. יישר כוח לכולם".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר היום בתדריך לשוטרים: "כל הזמן מנסים לתרחש איזה פיגוע אנחנו צריכים לסכל, מפיגוע סכין ועד פיגוע מורכב. כאחד שהגיע מהר ופיקד על הזירה, תתארו לעצמכם איפה היינו יכולים להיות עם שלושה מחבלים, שני רובי M16, גרזנים ותחמושת. מנענו פיגוע הרבה הרבה יותר גדול ומורכב".