מלחמת חרבות ברזל: ראש המל"ל, צחי הנגבי, מוסר היום (שישי) הצהרה – באורח חריג בערב שבת. זאת ברקע ההחלטה לאפשר הכנסת דלק לרצועת עזה, שהתקבלה היום על ידי קבינט המלחמה, ונתמכה הן על ידי צה"ל והן על ידי שב"כ. על פי ההחלטה, מדי יום יכנסו לרצועה שתי מיכליות דלק, שישמשו לצרכי האו"ם ולתחזוקת התשתיות ברצועה. "ההחלטה התקבלה על מנת למנוע התפשטות של מגפות, בגלל קריסת התשתיות. אם תהיינה מגפות תיעצר הלחימה".

לדבריו, טרם קבלת ההחלטה, קוימה התייעצות עם בכירי מערכת הביטחון: "דעתם החד משמעית הייתה שאפשר לקבל את הבקשה האמריקאית וזו אכן ההחלטה שהתקבלה".

מסע"ת צחי הנגבי, שידור באדיבות וואלה!

עוד אמר הנגבי: "אנחנו נמצאים כעת בלב העיר עזה, בכל המקומות שרצינו לפגוע בהם. אלפי מחבלים נהרגו, כל היעדים שהקבינט אישר מושגים אחד-אחד. לא נעצור עד שכל האיכויות הצבאיות והשלטוניות של חמאס וג'יהאד מחוסלות".

"השבת החטופים אינה יעד פשוט להשגה אך היא יעד מרכזי, והקבינט מאוחד סביב הדרך להשיגה", הוסיף. "עמדנו בפני לחצים אימתניים להפסקת אש ולהפוגות הומניטריות ללא שחרור חטופים. לא הסכמנו להורות לצה"ל להפסיק להתקדם אפילו לדקה. כרגע אין עסקה. אנחנו מאוחדים בכך שאם תהיה עסקה היא תביא לכך שהרבה מאוד משפחות יתאחדו עם יקיריהן".

בסיום דבריו נשאל הנגבי על הביקורת שהטיח שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעקבות ההחלטה להעביר את הדלק לרצועה, ואמר: "ראש הממשלה שוחח עם שר האוצר והסביר לו את כל הפרטים. סוכם לכנס מחר את הקבינט ולסקור את הפרטים. נשמע מחר את כלל חברי הקבינט".