מלחמת חרבות ברזל: רס"ן ג'מאל עבאס, מ"פ בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, נהרג היום (שבת) בקרב בשכונת שייח' עג'לין ברצועה עזה. עבאס הועלה לדרגת רס"ן לאחר מותו.

נשבר הלב: שישה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

במהלך הימים האחרונים, הצליחו בני משפחתו של עבאס שמשרתים במילואים בגזרת הצפון, לשוחח עם ג'מאל ברשת הקשר הצה"לית, במה שהפך לשיחתם האחרונה. לרשת הקשר עלו אביו של ג'מאל, אל"מ (במיל') ענן, ואחיו סרן (במיל') גדעון, וקראו: "קודקוד מאבא וגדעון".

לאחר שג'מאל השיב לקריאתם, אמר האב: "מוסרים לך ד״ש חם חם. קוד קוד, אתם חוד החנית של הלוחמים. תשמרו על עצמכם, תכו בחמאס, תשמידו אותם. תלחמו בתעוזה, בתבונה, ובחוכמה ותגבו מחיר מהאויב. 

"תישארו כמה שצריך בפנים, ועד הניצחון. מתגעגעים מאוד ואוהבים. תחזרו בשלום. תומכים אתכם מפיקוד הצפון ומהמשפחה. תשמרו על עצמכם, תחזרו בשלום, ונתראה". ג'מאל הודה לו, ובירך אותו ואת אחיו על הדרגות החדשות.

גדעון, אחיו של ג'מאל, הוסיף: "מאחל לך הצלחה רבה. מתגעגע אליך, אוהב אותך, מחכה שתחזור, עד הניצחון אחי".

פעילות כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

לאחר הבשורה הקשה שקיבלה משפחת עבאס, ספדו לו בני משפחתו. בשיחה עם מעריב, אמר דודו עיאד עבאס: ״המשפחה שלנו היא משפחה צבאית - סבו של ג׳מאל אל״ם במיל׳, אביו אל״ם במיל׳ שמשרת מהיום הראשון של המלחמה בחמ״ל פיקוד צפון - ואני סא״ל במיל׳. 

״עוד בתיכון, ג׳מאל ז״ל למד בפנימייה הצבאית בחיפה, תמיד שאף להתקדם ולהתפתח ולהיות בתפקיד קרבי בצבא. הוא תכנן גדולות לעצמו בצבא, יצא לאחרונה לקורס של מפקדי פלוגות, היה מצטיין, ילד שכולם אהבו אותו בכפר. כל מי שבא במגע איתו - אהב את האישיות שלו. הוא היה ילד מקסים, מלא חיים, אהב את כולם, כולם התחברו אליו. כעת בבית העם בפקיעין, נהרו אלפים כדי לעודד את המשפחה״. 

על הקשר שלו עם אחיינו סיפר: ״דאגתי לאחיין שלי תמיד, בייחוד כשידעתי שהוא נלחם בתוך עזה. אתגעגע אליו, בכל שבת הוא היה מבקר אותנו. המוות שלו בא אלינו בהפתעה גמורה, אך אנחנו מבינים שזה הגורל ואין מה לעשות. אנחנו יודעים שלפחות הוא אהב את מה שהוא עשה, ונלחם למען מדינת ישראל עם תחושת שליחות גדולה״.