קולות ירי נשמעו אתמול בלילה בשכונות גבעת דוד וינאי שביישוב שערי תקווה שבשומרון. כיתת כוננות וכוח צבאי נוסף סרקו את האזור אך לא איתרו את מקור הירי, שעל פי ההערכות הגיע מתוך הכפרים אזון עתמה או מסחה, וההד שנשמע הקיף את כל האזור הצפוני. זאת, לאחר שאתמול נחשף ב"מעריב" כי לדברי תושב שערי תקווה מספר צעירים מהכפרים הפלסטינים הסמוכים נצפו כשהם מתצפתים על בתי היישוב.

כוננות שיא: זה מספר החיילים בצה"ל שהוצבו על הגבול עם חיזבאללה | דיווח
ליברמן משוכנע: זו הטעות שאנחנו עושים ומעלה את מחיר החזרת החטופים

כפי שפורסם ב"מעריב", היישובים שבסביבת קו התפר התחילו לגלות סימני חשש לאור קרבתם לכפרים הפלסטיניים ולהתריע. "אנחנו לא מעוניינים להיקלע לסיטואציה בסגנון שבעה באוקטובר 2", אמרו תושבי שערי תקווה ל"מעריב". "התרענו כבר מספר שנים ועכשיו זה חייב להגיע לאוזניים קשובות ולא ערלות כפי שספגנו בעבר. ישנם מראות מאירועי הטבח שאנחנו נחשפים להם לצערנו או שמעלים לנו זיכרונות קשים והמשטרה והצבא חייבים לעשות מעשה".

למרות שתי גדרות שמפרידות בין אותם כפרים פלסטינים ליישוב וסיורים של ניידת ביטחון באזור, התחושה היא של היעדר ביטחון.

הפרצה בגבול (צילום: אלון חכמון)
הפרצה בגבול (צילום: אלון חכמון)

הנסיעה לצד הגדר חושפת כשלים רבים, פרצות באזורים משמעותיים, חלקם בהיעדר גדרות תיל המונעות טיפוס ומעבר ובשטחים מסוימים בחלקה התחתון כשפער של 30 סנטימטרים מפריד בין הגדר לרצפה. בנוסף ישנו שער שהשרשרת מקיפה בינו לבין אחת הצלעות של הגדר ולא סביב משקוף השער, מה שמאפשר בנקל לחדור פנימה. כמו כן ישנם אזורים שבהם גדר חדשה מתחברת אל גדר ישנה וחלודה שגם שער המעבר בטיפוס קל הוא אפשרי וזמין. 

תושבי קו התפר על הפרצה בגבול, צילום: אלון חכמון