במערכת הביטחון מעריכים כי למרות סימני ההתקדמות במגעים לעסקת שבויים מול חמאס, ייתכן שיעברו עוד מספר ימים עד שהעסקה תצא לפועל.

בהמשך לחשיפת מעריב כי פלסטינים מתצפתים על יישובי קו התפר: קולות ירי נשמעו באזור
מסירים את האיום על שדרות: צפון-מזרח הרצועה ייראה אחרת ביום שאחרי

מבחינה מבצעית, יש לעיכוב אפשרי גם יתרונות עבור צה"ל, שכן הכוחות ממשיכים לפעול כל העת ולהעמיק את השמדת תשתיות הטרור בשאר חלקי עזה וצפון הרצועה.

המטרה היא לבסס שליטה מבצעית גם בשכונת זייתון כשבמקביל להכנת הצעדים הבאים לפעולה בדרום הרצועה, בישראל חותרים להשלמת הפעולה בצפון הרצועה. במערכת הביטחון סבורים שניתן להתמודד עם הפוגה מבחינה מבצעית.

הבוקר דיווח פרשן "וואלה!" ברק רביד כי מקור שמעורה בפרטי המשא ומתן אמר כי ממשלת קטאר צפויה להודיע היום על הגעה לעסקה לשחרור החטופים. המקור הוסיף כי הוא מקווה שלא יקרה שום דבר בשטח בשעות הקרובות שיסכל זאת.

צעדת משפחות החטופים (צילום :שב"פ)

השיחות המתנהלות בין חמאס וישראל מתמקדות בהפסקת אש זמנית שתאפשר את הסדרת כניסת הסיוע לרצועת עזה, כמו גם בעסקת חילופי בני ערובה-אסירים, אמר הבוקר בכיר חמאס עיזאת אל רשיק לאל-ג'זירה. פרטי הפסקת האש יפורסמו, לדבריו, על ידי גורמים רשמיים בקטאר. מוקדם יותר התייחס גם ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הנייה למגעים, ואמר כי "אנחנו קרובים להפסקת אש".