על רקע ההתפתחויות בנושא שחרור החטופים, והעסקה שנראה כי מתגבשת, כתב היום (שלישי) צור גולדין, אחיו של סרן הדר גולדין ז"ל, ציוץ ובו שיגר מסר לחיילי צה"ל.

לפני הפסקת האש: חמאס מאיימים במתקפת טילים נגד ישראל
כ-15 אלף נעו דרומה: תמונת המצב ההומניטארית ברצועת עזה

"הצבא מצפה ממפקדיו וחייליו הזוטרים להקריב את חייהם יום ולילה", כתב, "אני קורא לכל חיילי צה״ל להתעורר ולדרוש ממפקדיהם: אני מצפה ממפקדי צה״ל מרמת סא״ל ומעלה לוודא בכל אמצעי, במחיר הסיכון המובהק של הקריירה שלהם כולה, לצאת להילחם על חייליהם ולוודא שהמבצע הזה לא יסתיים עד שישוב החייל האחרון". 

כאמור, צור גולדין הוא אחיו של הדר גולדין ז"ל, קצין צה"ל בדרגת סגן מסיירת גבעתי שנפל בקרב רפיח במהלך מבצע צוק איתן, וגופתו נחטפה על ידי ארגון חמאס למנהרה תת-קרקעית. בימים אלה צה"ל צריך להתכונן כיצד עליו להגן על כוחותיו שנמצאים בשטחים רבים בצפון הרצועה, כאשר המטרה היא לוודא שהלוחמים לא ייחשפו את עצמם לפעולות של מחבלי חמאס וייפגעו בלי אפשרות להשיב באש.

בישראל כבר הבהירו שכל איום ביטחוני שיישקף לכוחות יוסר באופן מיידי גם במהלך הפוגה, אבל ניסיון העבר – בעיקר מהפסקות האש הרבות שהוכרזו במהלך מבצע צוק איתן – מלמד שמדובר באתגר ביטחוני ומדיני משמעותי. הכוחות צפויים להישאר בתוך הרצועה במהלך ההפוגה, ובצה"ל כבר הבהירו לדרג המדיני כי הם מערכת הביטחון מסוגלת לעמוד במספר ימים של הפסקה בפעילות ההתקפית לצורך ביצוע של עסקת שבויים, ולאחר מכן לשוב אליה – גם לקראת אפשרות של הרחבת המתקפה לדרום הרצועה.