שיחות המשא ומתן לשחרור החטופים מרצועת עזה עדיין מתקיים, ובמתווה העסקה עומדת דרישה חד משמעית של מנהיג החמאס, יחיא סינוואר - הפסקת איסוף המודיעין ברצועת עזה למשך שש שעות בכל יום במהלך הפסקת האש. 

מתח מורט עצבים: הממשלה דנה בעסקת החטופים המתגבשת | הפרטים המלאים
שעות גורליות: הקבינט התכנס לאשר את עסקת החטופים - אלו פרטיה

בהפסקת האש, על פי דרישת סינוואר, כוחות צה"ל לא יבצעו איסוף מודיעין בסגנון שנעשה במהלך התמרון למשך שש שעות, בכל יום מארבעת ימי ההפוגה הצפויים. גורם מדיני הבהיר כי "השב"כ וצה"ל הבהירו כי גם בשש השעות הללו לא נהיה עיוורים ונדע מה קורה בשטח". 

בתוך כך, הודיע הגורם כי "סירבנו שבמהלך ההפוגה אנשים יעברו מדרום לצפון. כל מה שהשגנו בדרבון האוכלוסייה לעבור דרומה עלול להיאבד. לא הסכמנו לזה. צה"ל ימשיך בלחימה מיד לאחר תום ההפוגה בצפון הרצועה, כפי שאושר על ידי הדרג המדיני". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד: בית החולים שיפא שימש כתשתית טרור לחמאס במהלך הטבח ב-7 לאוקטובר. צילום: דובר צה"ל

קבינט המלחמה התכנס לדון על מתווה עסקת החטופים המתגבשת. לאחר מכן, התכנסה הממשלה במטרה לאשר את העסקה. גורם מדיני שהתייחס לנושא עסקת החטופים, ציין כי "כל גורמי הביטחון בעד המתווה. המוסד, השב"כ, צה"ל. כנ"ל גם חברי קבינט המלחמה, הם בעד העסקה".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, התייחס גם הוא לסוגייה, ומסר כי "קרובים מאוד לעסקת חטופים, אך שום דבר לא נגמר". בתוך כך, נמסר כי איום לחמאס אשר ככל שתהיה הפרה של ההפוגה המוסכמת, תהיה תגובה "לא פרופורציונלית".