מחר בשעה 10:00 צפויה להיכנס לתוקפה הפסקת האש בלחימה, במסגרתה תבוצע עסקת שחרור החטופים. אלא שבדרום סקפטיים בנוגע למידת המחויבות של חמאס לעמידה בתנאי ההפוגה, ונערכים לספוג ירי למרות הכל.

נעמי, תושבת הדרום: "אני חושבת שגם אחרי השעה 10 בבוקר הירי ימשך. לפני כל הפסקת אש הירי מתגבר ותמיד כמה שעות אחרי הירי עדיין נמשך, קוראים לזה אצלנו 'טפטופים', 'סוררים' או איך שתרצו - הם מחבלים לכל דבר. אני לא קונה את כל התירוצים שמביאים כל פעם על זה שהפקודה עדיין לא הגיע למחבלים בשטח וכל מיני אמירות הזויות כאלה. זה קורה בכל מבצע. באחד המבצעים האחרונים אמרו הפסקת אש בחצות, בשעה 00:30 שוב ירו מטח. בשעות של הפסקת האש הכי חשוב להיות זהירים ולא להיכנס לשאננות".

רונית, תושבת באר שבע: "בושה וחרפה לממשלת ישראל שנכנעה לתכתיבי ארגון הטרור. מלכתחילה מדובר במחדל מורכב שיצר מציאות עגומה עם תוצאות של טבח בקנה מידה אדיר. אין אמונה בארגון הטרור וראינו ממבצעים קודמים שהפסקת אש לא באמת מכובדת מצד חמאס. הם רק מנצלים את המצב להתארגנות מחודשת. ירי הרקטות יימשך בכל מקרה יש להם מלאי אדיר".

"מדינת ישראל צריכה לפעול בהחלטיות כנגד כל הפרה של ההסכם- אבל יודעים שהממשלה מחזיקה ומונעת מהצבא לממש את יכולותיו.
לדעתי- מלכתחילה המדינה לא פעלה נכון. גם כשהתברר גודל המחדל והאסון הם נתנו לחמאס לברוח ולהתארגן. לקח זמן עד לכניסה הקרקעית , הצלב האדום לא נכנס ודרש לראות את החטופים ולתת להם תרופות. כל ההתנהלות לקויה ומנסים לשים פלסטר במקום לבצע ניתוח כירורגי".

מאיר חזות: "לאחר הטבח הנוראי שביצע ארגון החמאס-דעאש מדינת ישראל נדרשת להפסקת החיים של החמאס ולא להפסקת אש עם החמאס.לצערינו ולניסיונינו הרע מהעבר חמאס אינו ארגון השומר על תנאי הפסקת האש. לקראת הפסקת האש ולצורך הגברת התודעה של ארגון הטרור להערכתי החמאס יגבירו את מאמצי שיגור הרקטות לרבות מטחים כבדים לגוש דן". 

"ישראל צריכה לפעול ביד קשה כנגד על הפרה של הפסקת האש לרבות ביטול ההסכם והפצצה מסיבית של מתקני החמאס באוויר,בים וביבשה. צה"ל יודע לעשות זאת היטב ,צריך רק את הנחיית הדרג המדיני להתקפה מסיבית ביותר על החמאס. ,כולל הפצצה של מסגדים,בתי ספר ובתי חולים במידה ונירי מגיע משם, לא תהיה חסינות לשום מתקן הומניטרי בעזה . צריך להיערך להפרה של הפסקת האש על ידי הגברת הכוננות של חיילי צה"ל בעזה והיערכות למכת אש אינטנסיבית מצידינו על כל הפרה. בְּרוֹמָא הִתְנַהֵג כְּרוֹמָאִי , ולכן בשכונה המזרח תיכונית בה אנו מתגוררים עם פראי האדם וחיות בר כמו ארגון החמאס חובה עלינו להתנהג מולם בהתאם".

עטיה קרינאוי: "כל פעם שיש הפסקת אש, בחצי השעה האחרונה יש גל רקטות אבל האינטרס זה להחזיר את החטופים. צריך לספוג את זה אבל אחרי שמשחררים את החטופים - אסור שתהיה רחמנות על האויב".