הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, טען אמש בשידור שעסקת החטופים היא לא טובה, משום שהלחץ הצבאי של ישראל לא עבד, כך לטענתו.

"חשב שלא נהפוך שולחן": יחזקאלי מסביר מהי הטעות הגדולה של סנוואר

יחזקאלי הסביר: "הלחץ לא הביא את סינוואר להגיד, גוועלד, די, קחו מה שאתם רוצים, לא הגענו לזה, צריך להודות, היא בעצם סוג של כניעה לתנאים שלו, ואנחנו לא בעלי הבית, אנחנו חייבים להחזיר אותם, ואני מבין את זה, והנה יש הזדמנות, וצריך לנצל אותה, אבל אלו לא תנאים טובים. דוגמא, יכולנו לגרש את המחבלים מיהודה ושומרון לעזה, אני הצעתי פה בתחילת המבצע את כולם תמורת כולם, אבל סינוואר לא רצה לשמוע אותנו, כי הוא רצה לראות מה נעשה, וראה חצי עזה ונתן רבע מהחטופים, עכשיו אני חושב שישראל צריכה ללכת עוד יותר חזק, כי המסקנה מכל מה שקרה פה שהלחץ על סינוואר עובד".

@13newsil טובה או בעייתית? צבי יחזקאלי ורביב דרוקר מנתחים את עסקת החטופים: "הלחץ על סינואר עובד" #חדשות13 #צבייחזקאלי ♬ צליל מקורי - חדשות 13

כזכור, ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) על עיכוב של יממה בעסקת החטופים. "המגעים לשחרור החטופים מתקדמים ונמשכים", הוא עדכן, אך הבהיר כי תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי". בכירים אמרו כי לא קיבלו רשימה של החטופים הישראלים שאמורים להשתחרר.