בצה״ל ממשיכים בפעולות הקרקעיות בזייתון וג'באליה. באזור ביה"ח שיפא נמצאו הרבה מאוד פירי מנהרות שיוצאות מתוך שיפא - נמצא עורק ראשי של מנהרות שמתחברות בפועל לשיפא. כרגע ממשיכים לחקור את המנהרות באזור הזה, ובזייתון אותר פיר מנהרה בתוך מסגד. 

"הזדמנות אחרונה": צה"ל בהודעה חריגה לעריקים בעיצומה של המלחמה

בכל הנוגע לסוגיית החטופים, בצה״ל העריכו כבר אתמול שדברים עדיין לא סגורים באופן מוחלט, היות שלא הועברה רשימת שמות מסודרת. יחד עם זאת נערכים לכך שבהתאם להודעה הקטארית הפעימה הראשונה תצא לדרך מחר (שישי). 

בצה״ל נערכים לכך שכל יום של שחרור חטופים הוא יום של מבצע; יוודאו את כל הפרטים, בהתאם לסיכומים, וכיצד חוברים לחטופים לאחר שהועברו לצלב האדום. מפקדה מיוחדת שבראשה יעמוד אלוף במיל׳ ניצן אלון ירכז את עבדות המפקדה. מהיממה הראשונה, במידה ואכן תתרחש מחר - יופקו לקחים להמשך. בצה״ל מדגישים כי לצד האפשרות למימוש העסקה צריך כל הזמן לתאם ציפיות, משום ששום דבר איננו סגור עד שהוא באמת קורה בשטח. בצה״ל לא עצרו שום דבר שקשור ללחימה עד קבלת הנחייה אחרת.

בצה״ל מזהירים מלוחמה פסיכולוגית של חמאס בהקשר הזה, כאשר ההערכה היא שארגון הטרור יוציא סרטונים שונים בימים הקרובים. בצה״ל אומרים בצורה הברורה ביותר כי גם לאחר הפוגה זמנית, אין דרך לעמוד ולהשיג את מטרות המלחמה אם הלחימה לא תחודש לאחר ההפסקה.

בזירה הצפונית צפויה יממה משמעותית, בהמשך לשיגורים שנמשכים כל העת. בצה״ל אומרים כי הצבא ערוך חזק מאוד בצפון במידה ותהיה הסלמה.

הצי החמישי האמריקאי יירט אתמול בים האדום שני כטב״מים שנעו צפונה כנראה מתימן. המסמך הקטארי לא נוגע להפסקת אש בצפון ובצה״ל ימשיכו לעבוד רגיל.

נזקים הומניטריים: חולקו אמצעים לפיזור הפגנות במידה ויצטרכו להתמודד עם התקרבות של אזרחים פלסטינים שיבקשו לנסות ולחזור צפונה. בצה״ל מדגישים כי כבר לאחר ההודעה הקטארית הצפויה צה"ל יתעדכן בנוגע ללוחות הזמנים, אבל בשטח ימשכו כל המאמצים ההתקפיים עד שהדברים יקרו בשטח. בכל מקרה בצה״ל מדגישים, גם מלקחי אתמול שגם כאשר יש לוחות זמנים צפויים למימוש עסקת החטופים שום דבר כאמור לא סגור עד שזה לא קורה.